سرپرست معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: با برنامه ریزی های انجام شده برای توزیع کنجاله و سویای وارداتی قمیت مرغ تا دو سه روز آینده تثبیت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران حسن رادمرد در نشست خبری که با عنوان برنامه ها و اقدامات وزارت صنعت، معدن و تجارت برای تنظیم ماه رمضان برگزار شد ، اظهار کرد: اصلاح نظام توزیع با 4 رویکرد از سال گذشته آغاز شده است و دولت دستگاه ها را مکلف کرده است که با توجه به نیاز کشور به توسعه زیرساخت های تجاری بپردازند.

وی افزود: عدم امکانات لازم برای ذخیره سازی، پشتیبانی و لجستیک حمل و نقل کالا، انبارها و زیرساختها هدف گذاری شده و به این منظور اعتباراتی پیش بینی شده که تخصیص آن نیازمند همکاری بانک مرکزی است.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: در حال حاضر 49 شرکت پخش به صورت مویرگی در حال فعالیت هستند که این میزان تا پایان سال به 200 شرکت افزایش خواهد یافت.

وی درخصوص افزایش قیمت اعمال شده در مرغ گفت: درخصوص تولید مرغ، شیر، گوشت و لبنیات از ابتدای امسال مشکل هایی بوجود آمد که تامین نهاده ها به دلیل افزایش قیمت جهانی و روند کند واردات ناشی از تحریم ها با معضلاتی مواجه شد و همین امر بر روند تولید و برابری عرضه و تقاضا تاثیرگذار شد.

رادمرد خاطرنشان کرد: به دلیل آنکه مباشران محدود هستند واردات با کندی مواجه و توزیع نیز به درستی صورت نگرفته است.

وی با تاکید بر اینکه نوسانهای قمیت مرغ در دو سه روز آینده تثبیت خواهد شد،افزود: دولت در قیمت گذاری مرغ به دلیل جلوگیری از آسیب به تولید مداخله نکرده اما در جلسه ای که امروز برگزار می شود بحث توزیع نهاده ها و قیمت گذاری در دستور کار قرار گرفته است.

راد مرد اظهار کرد: معدل قیمت دیروز مرغ 6380 تومان بوده و در دو روز آینده قیمت ها کاهش خواهد یافت.

سرپرست معاونت توسعه بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به تفاهمی که با صنایع لبنی انجام شده است گفت: مذاکراتی انجام شده اما به دلیل جلوگیری از حاشیه سازی اطلاع رسانی نمی شود اما باید گفت تغییر قیمت ها به فوریت انجام خواهد شد.

وی درخصوص نمایشگاه ماه رمضان نیز گفت: نمایشگاه ماه رمضان ده روزه و طرح ضیافت یک ماهه است که از 25 تیرماه تا 5 مردادماه برگزار خواهد شد.

رادمرد خاطرنشان كرد:برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان 11 قلم کالای پرتقاضا در نظر گرفته شده است که 5 قلم استراتژیک از ذخایر وزارت صنعت، معدن و تجارت تأمین می‌شود و مابقی توسط بخش صنفی و تشکل‌های تولیدی تأمین می‌شود.

راد مرد با اشاره به برگزاری نمایشگاه های طرح ضیافت اظهار کرد:برنامه ریزی لازم برای برگزاری 300 نمایشگاه انجام شده که در این نمایشگاه ها توزیع 50 هزار تن برنج ایرانی، 100 هزار برنج تایلندی با قیمت 700 تومان، 10 هزار تن مرغ منجمد وارداتی، توزیع 10 هزار تن گوشت قرمز منجمد، توزیع گوشت تازه وارداتی از سیستان و بلوچستان، استرالیا و آسیای میانه ، توزیع لبنیات، توزیع شکر با قیمت 1175 تومان، روغن نباتی و خرما با قیمت 10 تا 15 درصد زیر نرخ بازار برنامه ریزی شده است./س

برچسب ها: قیمت ، مرغ ، کاهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار