روزنامه گاردين در تازه ترين شمار خود، از تحت شكنجه قرار گرفتن بازداشت شدگان در زندانهاي آمريكا، پرده برداشت و مقامات آمريكايي را بزرگترين ناقض پيمان جهاني منع شكنجه زندانيان برشمرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران ؛ اين روزنامه مي افزايد: از زمان حكومت جورج بوش، شكنجه زندانيان به صورت گسترده اي افزايش يافته است و براساس مدارك بدست آمده، جورج بوش اجازه شكنجه زندانيان به اشكال مختلف بويژه در عراق و افغانستان براي اعتراف گيري از آنها را در سال 2005 ميلادي، صادر كرده است.
 
اين در حالي است كه تاكنون، مقامات آمريكايي اين اتهامات را رد كردند، با اين وجود، با روي كارآمدن باراك اوباما، در سال 2008 ميلادي اين روش همچنان در زندانهاي آمريكا ادامه يافته است و اوباما در هفته هاي اخير و در جريان سفرهاي انتخاباتي اش، با فشار افكار عمومي آمريكا بر روي اين قضيه مواجه شده است.
 
همچنين؛ در روزهاي اخير خبر وجود زندانهاي سري آمريكا در عراق و افغانستان و تلاش هاي دولت اوباما براي سرپوش گذاشتن بر روي آنها و شكنجه غيرنظاميان در زندانها و نقض حقوق بشر توسط نظاميان آمريكايي مستقر در اين كشورها، در رسانه ها منتشر شده است و اين خبرها نشان دهنده اين است كه آمريكا با تمام روش هاي موجود در جهت شكنجه زندانيان و نقض پيمان منع شكنجه زندانيان، عمل مي كند.

برچسب ها: گاردین ، شکنجه ، آمریکا ، نقض
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار