فرماندار خوی گفت: بیش از 100 واحد مسکونی شهری به دنبال بارش باران و تگرگ بین 10 تا 50 درصد آسیب دید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه غلامحسین عماری در بازدید از مناطق آسیب‌دیده از سیل اظهار داشت: بارش شدید باران و تگرگ که از عصر روز گذشته در خوی آغاز شده بود موجب آب‌رفتگی شدید کوچه‌ها و معابر این شهر شده است.

وی با بیان اینکه میزان خسارات وارده توسط کارشناسان در دست بررسی است، افزود: بارش شدید باران و سیلاب ناشی از آن در منطقه مراکان خوی جاده ترانزیتی تبریز - بازرگان را به مدت دو ساعت مسدود و ترافیک سنگینی ایجاد کرد.

به گفته رئیس مدیریت بحران خوی با تلاش ستاد بحران خوی این مسیر ترانزیتی پس از یک ساعت بازگشایی شد و امدادگران جمعیت هلال‌احمر هم با حضور در محل با توزیع اقلام امدادی به یاری رانندگان شتافتند.

وی گفت: بارش تگرگ همچنین خسارات عمده‌ای به مزارع و محصولات کشاورزی روستاهای پویلاپوش، حصار، رهال، چاوشقلی و سلعکده و کرتای این شهرستان وارد کرده است.

گزارش دیگری حاکیست تگرگ و سیل نیز به روستاهای بخش مرکزی چالدران خسارت زد.

فرماندار چالدران اظهار داشت: میزان خسارات وارده بر اثر سیل بیش از 90 میلیارد ریال برآورد شده است.

احمدرضا قلی‌پور اضافه کرد: 16 روستای بخش مرکزی این شهرستان بر اثر بارش تگرگ و جاری شدن سیل خسارت دیدند.

به گفته وی بارش تگرگ که به مدت بیش از 30 دقیقه به طول انجامید به همراه سیل به واحدهای مسکونی، راه‌های ارتباطی و مزارع روستاییان این شهرستان خسارت‌های زیادی زده است.

وی اضافه کرد: بر اثر جاری شدن سیل 12 واحد مسکونی روستاییان تا سقف 50 درصد خسارت دیده و 35 واحد مسکونی دچار آب‌گرفتگی شده است.

به گفته فرماندار چالدران سیل، راه ارتباطی 13 روستا را به سبب تخریب پل‌ها قطع کرده و دیوارهای ساحلی روستاها در امام قلی‌کندی سفلی و علیا تخریب شده است.

قلی‌پور گفت: بر اثر جاری شدن سیل 70 راس دام تلف شدند و مزارع کشاورزی به وسعت 700 هکتار شامل محصولات علوفه، گندم و جو تخریب شد./س

برچسب ها: خوی ، بارش ، بحران
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.