براي پیشگیری قصابان از ابتلا به بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، آموزش مراقبت شخصی ذبح دام ها به کشتارگاه ها داده شد.

دکتر مژگان عمرالعلایی، کارشناس مسئول واحد پیشگیری و مراقبت از بیماریهای مرکز بهداشت جنوب تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: در محدوده مرکز بهداشت جنوب تهران برای چند کشتارگاه در مورد مراقبت شخصی ذبح دامها به قصابان آموزش داده شد.

وی گفت: این آموزش ها شامل استفاده از لباس مخصوص ، ماسک، عینک است. اگر قصابان در ناحیه ای از پوست دچار زخم هستند نباید آلوده به خون شود و اینکه لاشه حیوان را تا 24 ساعت در یخچال نگهداری کنند و بعد به دست مردم برسانند، این عامل باعث می شود که ویروس تب کریکه کنگو اگر در لاشه گوسفند موجود باشد از بین برود.

*همایش بیماریهای مشترک انسان و دام برگزار شد

دبیر علمی همایش بیماریهای مشترک انسان و دام با تاکید بر تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و سالک در ادامه افزود: امروز این همایش یک روزه با هدف آگاهی و اطلاع رسانی به پزشکان، پرستاران و پرسنل خدمات بهداشتی درمانی با تاکید بر تب خونریزی دهنده کریمه کنگو و بیماری سالک برگزار شد.

وی گفت: اهمیت بیماریها، آشنایی با نحوه سرایت، نحوه درمان و نظام مراقبت بیماریهایی که در این مورد اعمال می شود از محورهای مورد بحث در این همایش است.

عمرالعلایی اظهار کرد: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو بیماری ویروسی بود و جزو بیماریهای مشترک انسان و حیوان است.

دبیر علمی این همایش عنوان کرد: این بیماری چندین سال است که دیده شده و امسال به دلیل ابتلای کادر بیمارستان این بیماری بیشتر خبر ساز شده است آمار ابتلای آن نسبت به سالهای گذشته شیوع بیشتری نداشته است./ح          

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار