رئیس اداره بیماری های قلبی و عروقی وزارت بهداشت عنوان کرد: با اجرای اطلاعات برنامه ثبت سکته قلبی می توان از شیوع این بیماری کاست.

دکتر طاهره سماوات رئیس اداره بیماری های قلبی و عروقی درگفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: در حال حاضر سن متوسط سکته قلبی در کشور 69 سال است که طی چند سال گذشته ابتلا به بیماری های قلبی و عروق افزایش چشم گیری داشته که در این راستا برنامه ثبت سکته قلبی را در تمام کشور از یک ماه پیش اجرا کردیم.
وی گفت: در تلاش هستیم که تا شهریور ماه تمام اطلاعات را در سراسر کشور جمع آوری کنیم. با استخراج این اطلاعات می توانیم ببینیم که چقدر آمار سکته قلبی افزایش یافته است و یا در کدام شهر یا استان میزان ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی با سکته خیلی بیشتر است.
 وی با تأکید بر این که با بدست آوردن این اطلاعات می توان برنامه ریزی های مناسب و خوب برای کاهش آمار ابتلا طراحی کرد اظهار داشت: درچند سال گذشته بی تحرکی، افزایش مصرف غذاهای آماده و دارای چربی های اشباع و ترانس بالا، آلودگی هوا، فشارخون و دیابت از  عوامل اصلی دخیل در شیوع بیماری های قلبی و عروق هستند.
سماوات ادامه داد: از برنامه های دیگر وزارت بهداشت برنامه جامع قلب و عروق است که روی عوامل خطر کاری کنند که در حال پایلوت است که پس از تصویب در کل کشور توسط دانشگاهی علوم پزشکی اجرایی خواهد شد./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.