در كاهش تصادفات جاده‌اي كنترل شديد قانوني و رفع نقاط كوچك حادثه‌خيز، مسكني با تأثير كوتاه مدت است اما راهكار اساسي توسعه زيرساخت‌هاي بزرگراهي و آزادراهي كشور است كه در حال حاضر اين شبكه 11 هزار ....

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، خادميمعاون ساخت و توسعه راهها در ابتدا بر استاندارد بودن راه‌هاي در حال احداث و ساخته شده در كشور تأكيد كرد و گفت: راه‌ها با هدف خاص و با در نظر گرفتن تمامي جوانب طراحي مي‌‌شوند كه اگر طبق علايم هشدار دهنده براي آن مسير عمل كنيم ديگر شاهد سوانح جاده‌اي نخواهيم بود.
وي درباره شرايط ساخت و توسعه راه در كشور گفت: وظيفه ما ايجاد راه‌هاي جديد و استاندارد در سراسر كشور است اما يكي از چالش‌هاي مهم ما در اين مسير تأمين اعتبار است. به طور متوسط براي ساخت هر متر راه اصلي يك ميليون تومان، هر متر بزرگراه 2 ميليون و هر متر آزاداره 3 ميليون تومان هزينه مي‌شود كه خوشبختانه طراحي، ساخت، اجرا و توسعه راهها توسط متخصصان ايراني تا حدي اين چالش را جبران مي‌كند.
معاون ساخت و توسعه شبكه راه‌هاي كشور با تأكيد بر لزوم گسترش بزرگراهها با توجه به افزايش تعداد خودرو در كشور گفت: سرعت رشد وسايل نقليه 8 برابر سرعت توسعه راه‌ها در كشور است و براي اينكه سرعت توسعه زيرساختها هم متناسب با آن تنظيم گردد نياز به اعتبارات متناسب است و براي حل مشكل در ساخت و توسعه راه‌ها نمي‌توان تنها به اعتبار دولت متكي بود و تنها با سرمايه‌گذاري بخش خصوصي و مشاركت مردمي مي‌توان بر اين كاستي فايق آمد.
وي ادامه داد: در خصوص تصادفات جاده‌اي كنترل شديد قانوني و رفع نقاط كوچك حادثه‌خيز، مسكني با تأثير كوتاه مدت است اما راهكار اساسي توسعه زيرساخت‌هاي بزرگراهي و آزادراهي كشور است. در حال حاضر اين شبكه 11 هزار كيلومتر است كه نياز كشور 30 هزار كيلومتر است كه بايد در آينده‌اي نزديك احداث كنيم.
او درباره رفع نقاط حادثه‌خيز جاده‌اي در كشور تصريح كرد: در حال حاضر ساخت راه‌هاي جديد با استانداردهاي بالا براساس شرايط آينده در نظر گرفته مي‌شود كه اين كار را از بحراني‌ترين نقاط آغاز كرديم و اعتبار آن از محل فروش اورق مشاركت، مهر ماندگار دولت و منابع اعتباري سنواتي تأمين مي‌شود.
خادمي تكميل كريدورهاي اصلي كشور را از ديگر اولويت‌هاي شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور معرفي كرد و گفت: در توسعه راه‌هاي كشور در حال تكميل شريان‌هاي منقطعي هستيم كه برخي از آنها نيز در نقاط پرتردد و حادثه‌خيز قرار گرفته‌اند. با تكميل اين شبكه علاوه بر توسعه اقتصادي شاهد افزايش ايمني و كاهش تصادفات در كشور خواهيم بود.
خادمي در پايان درباره اهميت استاندارد خودرو در كنار ايمني راه‌ها تصريح كرد: حداكثر سرعت در آزادراه‌هاي كشور نيز 120 كيلومتر بر ساعت است و اگر خودرويي داراي امكان سرعت 220 كيلومتر بر ساعت باشد اين به معناي مجاز بودن تردد با اين سرعت در بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها نيست. بلكه به معناي آن است كه ايمني و سلامت سرنشينان در خودروي با ايمني بالا كه با سرعت مجاز حركت مي كند بسيار بالاتر است./س
برچسب ها: کاهش ، توسعه ، راه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار