هدف بهداشت حرفه ای تامین حفظ و بهبود سلامت جسمی و روحی، شاغلین و خانواده آنان از طریق آموزش موازین بهداشتی و ایمنی به کارگران در ارتباط با شغل آنان است.

به گزارش گروه علمي،‌ پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا؛ دکتر سید مهدی طباطبایی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بازدید از کارگاه ها و کارخانجات و اعلام نواقص به کارفرمایان جهت بهسازی محیط کار، انجام معاینات شاغلان، شناسایی، ارزیابی و اندازه گیری عوامل فیزیکی و شیمیایی در محیط کار را از مهمترین اقدامات و اهداف دانشگاه علوم پزشکی زاهدان جهت پیشگیری و کنترل بیماریهای شغلی کارگران بر شمرد.

دکتر سید مهدی طباطبایی همچنین از بیماریهای شغلی به عنوان دردهایی پنهان یاد کرد که اگر به دقت مورد بررسی قرار نگیرند باعث می شود تا افراد در آینده غرامتهایی سنگینی را متحمل شوند.

وی حمایت از طبقه کارگر و پرسنلی که در معرض مشاغل سخت و زیان آور قرار دارند را از ماموریتهای مهم دانشگاه عنوان کرد و افزود: در حال حاضر 47 درصد شاغلان استان در معرض عوامل زیان آور و وضعیت نامناسب بدن در حین کار قرار دارند.

وی تصریح کرد: تعداد 5357 واحد کارگاهی در سطح استان تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان قرار دارند همچنین تعداد 6997 نفر از رانندگان توسط پزشکان کد دار تحت پوشش معاینه قرار گرفته اند.

گفتنی است: در حال حاضر 3 نفر پزشک از دانشگاه علوم پزشکی زاهدان که موفق به اخذ کد معاینات سلامت شغلی کارگران از وزارت بهداشت گردیده اند که به صورت مداوم در حال انجام معاینات شغلی کارگران هستند./ح
برچسب ها: بیماری ، هزینه ، شاغلین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار