فصل نیایش عنوان مجموعه برنامه هایی است که این روزها به همت معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه 3 در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران محسن پیرهادی برنامه هایی با رویکرد اجتماعی- مذهبی که متناسب با حال و هوای معنوی این روزهای شهر تدارک دیده شده است برپایی نخستین جشنواره شعر شعبانیه که فراخوان شرکت در آن از هفته ها پیش از سوی معاونت اجتماعی فرهنگی منطقه اعلام شده بود شاید مهمترین برنامه های فصل نیایش شهرداری در ایام ماه شعبان باشد که محسن پیرهادی، معاون اجتماعی فرهنگی شهرداری منطقه با تاکید بر اهمیت برپایی این جشنواره که برای نخستین بار در سطح شهر تهران برگزار شد گفت: یکی از برنامه های فصل نیایش برگزاری نخستین جشنواره شعر شعبانیه در خصوص موالید ماه شعبان بود که با موضوع مدح و مرثیه برای معصومان متولد شده در ماه شعبان در دو بخش کلاسیک و سینمایی برگزار شد.
نزدیک 500 شعر از 100 شاعر مناطق مختلف تهران به دبیر خانه جشنواره ارسال شد.
این جشنواره برای نخستین بار در سطح شهر تهران برگزار شد و مراسم اختتامیه آن هشتم تیر ماه در مجموعه فرهنگی قلهک و با معرفی نفرات برگزیده انجام شد در واقع حوزه اجتماعی فرهنگی شهرداری با سه رویکرد شهر، شهروند و مجموعه شهرداری در حال فعالیت است در برنامه های فصل نیایش هم یکی از افق های ما برپایی کنگره شعر شعبانیه بود.
پیرهادی هم به دیگر برنامه های در نظر گرفته شده از سوی این معاونت برای اعیاد ماه شعبان کرد و گفت: در ایام ولادت های شعبانیه هم جشن هایی در سطح مساجد منطقه برگزار می شود ضمن اینکه برای ماه مبارک رمضان هم عامل انس با قرآن و تورهای گردشگری با رویکرد نیایش و مذهبی تدارک دیده شده است که برگزار می شود.
برگزاری جشن در سطح شش ناحیه منطقه، توزیع محصولات فرهنگی در قالب کتاب و لوح فشرده، برگزاری مسابقات کتابخوانی در میان شهروندان از دیگر برنامه هایی است که در قالب مجموعه برنامه های فصل نیایش پیگیری می کنیم.

*استقبال از ماه مبارک رمضان
معاون اجتماعی فرهنگی شهردار منطقه درباره برنامه هایی که برای ماه مبارک رمضان پیش بینی کرده اند هم گفت: عمده برنامه های ماه مبارک رمضان ما در مساجد برگزار می شود.
برپایی محافل انس با قرآن مراسم قدردانی از فعالان قرانی، وعاظ و کسانی که محصولات قرآنی در سطح منطقه ما تولید می کنند برپایی سنت احکام و افطاری به زنان سرپرست خانواده، اعضا تحت پوشش کمیته امداد و نیازمندان، تهیه سبد کالا برای خانواده های نیازمندان از جمله برنامه های ما در ماه مبارک رمضان خواهد بود.
ضمن اینکه در نظر داریم یک سری کارهای مشارکتی با مشارکت شهرداری تهران در باغ موزه دفاع مقدس اجرا کنیم. یعنی به رغم اینکه باغ موزه برای مجموعه شهر تهران خدمات می دهد ولی با توجه به اینکه در منطقه ما واقع شده سعی می کنیم برای ماه رمضان برنامه خاص برای اجرا در آن و استفاده شهروندان در نظر بگیریم.
به طور کلی برنامه ها ما در 12 مرکز فرهنگی که در سطح منطقه 3 داریم، دنبال می شود و عمدتا هم از فضاهایی که محل تجمع مردم منطقه است مثل مدارس، مساجد فروشگاهها، میدانهای تره بار و  ورودی های مترو برای اطلاع رسانی درباره آنها و جذب مخاطب استفاده می کنیم./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار