بنيانگذار كيوكوشين كاراته در ايران گفت: پيش از اين تحت عنوان سبك شين‌ذن كار مي‌كردم ولي اكنون سبك شين ذن منحل شده است و من نيز با كانچو ماتسويي، رئيس سبك كيوكوشين همكاري مي‌كنم.

يوسف شيرزاد در گفتگو با خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران گفت:‌ كاراته را از سال 42 در كنار استاد ماشين چنان آغاز كرده و از سال 47 نيز با استاد فرهاد وارسته ادامه دادم.

وي تصريح كرد:  از سال 55 كيوكوشين كاراته را در ايران آغاز كردم و پس از فوت استاد سوي‌‌يا ، تشكيلات شين‌ذن را پايه گذاري كردم و در اين سبك فعاليت مي‌كردم.

شيرزاد با بيان اين كه در حال حاضر سبك شين ذن منحل شده است؛ افزود: اخيراً جلساتي با كانچو ماتسويي، از بزرگان كيوكوشين كاراته در جهان بر پا كرده و با وي كار مي‌كنم.

وي در مورد فعاليت 2 سبك مختلف در ايران، تحت عنوان كيوكوشين ماتسويي گفت:‌سبك‌هاي كيوكوشين ماتسويي و كيوكوشين ايچي گكي، هر دو زير نظر كانچو ماتسويي هستند و هيچ اختلافي با هم ندارند.

شيرزاد گفت:  كيوكوشين كاراته ايران پتانسيل بسيار بالايي دارد و تاكنون نيز به عناوين متعددي دست يافته است البته كاراته آزاد ايران مي‌تواند جايگاه هاي بالاتري را كسب كند، چرا كه از توان بالايي برخوردار است./مح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار