در جلسه شوراي برنامه ريزي و توسعه استان و با حضور استاندار خراسان رضوي توزيع 453 ميليارد تومان بودجه تملك دارايي سال 91 به تصويب رسيد.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد به نقل از روابط عمومي استانداري خراسان رضوي، از اين بودجه 234 ميليارد تومان تكاليف بودجه مي باشد و ساير بودجه ها همچون بودجه جاري، مازاد، حوادث، دو درصد نفت، بودجه ماده 180 و بودجه هاي گلوبال متعاقبا توزيع خواهد شد.

محمود صلاحي در اين جلسه از تمامي فرمانداران خواست تا با توجه به اين كه بودجه شهرستان ها بر اساس ظرفيت ها، مزيت ها و نيازهاي هر شهرستان در اختيار آنان قرار گرفته است نهايتا تا يك هفته آينده كميته برنامه ريزي و توسعه تشكيل داده و نسبت به مبادله موافقت نامه با دستگاه هاي اجرايي اقدام نمايند.

وي همچنين به مديركل امور اقتصاد و دارايي استان توصيه كرد: پرداخت هرگونه وجهي غير از حقوق و مزاياي كاركنان دستگاه ها بايد منوط به ارائه مبادله نامه باشد.

رييس شوراي برنامه ريزي و توسعه استان گفت: سال 89 با همت تمامي دستگاه هاي اجرايي در استان، 99.995 درصد بودجه جذب شد كه اين رقم در بودجه سال 90 نيز بايد ادامه پيدا كند.

صلاحي با بيان اينكه پايان سال مالي 90 پايان تير ماه سال جاري مي باشد تاكيد كرد: بايد جذب دستگاه تا پايان سال مالي به صد در صد برسد.

استاندار خراسان رضوي افزود: دستگاه هايي كه نتوانند در جذب صددرصدي بودجه 90 موفق باشند در تخصيص بودجه سال جاري آنان تجديد نظر خواهد شد.

وي يكي از ارزيابي هاي مهم مديران را ارزيابي جذب اعتبارات دانست و گفت: اين ارزيابي به صورت جدي در دستگاه هاي اجرايي پيگيري خواهد شد.

صلاحي اظهار داشت: سال 90 يكي از بهترين سال هاي پس از انقلاب در زمينه تخصيص اعتبار به استان بود و ما هيچ گونه مشكلي در مورد پرداخت اعتبار به دستگاه هاي اجرايي نداشته ايم.

رييس شوراي برنامه ريزي و توسعه استان با تاكيد بر اينكه هميشه بايد پيشرفت فيزيكي از جذب اعتبار جلوتر باشد، تصريح كرد: هم اكنون در استان حدود 100 ميليارد تومان اعتبار در خزانه باقي مانده و اعتبارات از پيشرفت فيزيكي پيشي گرفته است.

استاندار در ادامه با بيان اينكه خراسان رضوي با توجه به وجود بارگاه ملكوتي امام رضا(ع) و تردد سالانه حدود 30 ميليون زائر بايد سهم بيشتري از اعتبارات بودجه را به خود اختصاص دهد، از مديران دستگاههاي اجرايي خواست تا نسبت به جذب بودجه هاي گلوبال در وزارتخانه ها و دستگاه هاي متبوع خود برنامه ريزي نمايند.

عباس نياوند دبير شوراي برنامه ريزي استان نيز در اين جلسه بودجه كل كشور در سال جاري را 566 هزار ميليارد تومان ذكر كرد و گفت: اين رقم در مقايسه با سال قبل 11.4 درصد رشد داشته است.

وي به مزاياي بودجه سال جاري استان اشاره كرد و افزود: از اين بودجه 19 درصد اعتبارات استاني و 81 درصد اعتبارات ملي مي باشد كه اين سهم دهي در سال گذشته 16 به 84 بوده است.

معاون برنامه ريزي استانداري خراسان رضوي اظهار داشت: سهم بودجه استان از بودجه هاي ملي بين 6.5 تا 7 درصد مي باشد.

جمشيدي مديركل دفتر بودجه استانداري خراسان رضوي هم با بيان اينكه درآمد مصوب استان در سال گذشته 734 ميليارد تومان بود كه به همت مسوولان پنج درصد بيشتر از درآمد مصوب وصول گرديد.

وي افزود: اعتبارات هزينه اي مصوب استان نيز 375 ميليارد تومان بود كه از اين رقم 117 ميليارد تومان بابت حقوق و مزايا و بقيه مربوط به ساير هزينه ها مي باشد.

جمشيدي گفت: اعتبارات تملك دارايي نيز 746 ميليارد تومان بوده كه 79 درصد آن معادل 574 ميليارد تومان به استان تخصيص يافت.

مديركل دفتر بودجه استانداري خراسان رضوي خاطر نشان كرد: از مجموع حدود پنج هزار و 600 پروژه عمراني در حال احداث در استان 22 درصد به صورت اماني و 78 درصد به صورت پيماني در حال اجرا مي باشد كه اين موضوع نشان از عزم استان بر اجراي پروژه ها به صورت پيماني دارد./س

 

برچسب ها: بودجه ، تملک ، دارایی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.