نتايج تحقيقات نشان مي دهد شرکت بزرگ شکلات سازي نستله براي مبارزه با استثمار کودکان در توليد محصولات اين شرکت تلاش چنداني نکرده است.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه خبري سي ان ان ، اتحاديه کار عادلانه در گزارش خود اعلام کرده است نستله همچنان سرگرم توليد شکلات با مواد اوليه کاکائو است که کودکان آن را کشت داده اند.  
پژوهشگران اتحاديه کار عادلانه با سفر اوايل امسال به ساحل عاج از هشتاد و هفت مزرعه کشت کاکائو ديدن و با بيش از پانصد نفر از مردم مصاحبه کردند. اورت ون هيردن رئيس اين اتحاديه در تشريح نتيجه اين تحقيقات گفت :«ما در زنجيره تهيه و تدارک مواد اوليه با عواملي مواجه شديم که هيچ اطلاعي از استانداردهاي کار ، بويژه در مورد کودکان ، نداشتند. 
در گزارش اتحاديه کار عادلانه چندين مورد از رعايت نشدن استاندارهاي کار را در تهيه مواد اوليه شرکت نستله مشاهده کرده است که عبارتند از : کار کودکان کم سن و سال ، کار اجباري ، مشکلات سلامتي و ايمني ، تبعيض و عدم پرداخت غرامت .
بيشترين مقدار از کاکائويي که شرکت شکلات سازي نستله در  محصولات خود از آن استفاده مي کند در ساحل عاج توليد مي شود.  
کودکاني که در ساحل عاج در زمينه کشت کاکائو به کار گرفته مي شوند با وسايل و مواد شيميايي خطرناکي سر و کار دارند و گفته مي شود بسياري از آنها به اجبار به اين کارها گماشته مي شوند و برخي از آنها هيچ دستمزدي نيز دريافت نمي کنند. صندوق کودکان ملل متحد ، يونيست ، برآورد کرده است که حدود 200 هزار کودک به بدترين شکل  در توليد کاکائو استثمار مي شوند.  
اين در حالي است که کل صنعت کاکائو در جهان در سال 2001 متعهد شد پديده کار کودکان را از بين ببرد. اما گزارش اخير اتحاديه کار عادلانه نشان مي دهد که اين مشکل همچنان وجود دارد.
برچسب ها: نستله ، آفریقا ، استثمار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار