پژوهشگر دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی تهران در قالب پایان نامه، تبیین فرآیند مدیریت زمان در دانشجویان پرستاری را بررسی کرد.

طیبه میرزایی خلیل آبادی، دانشجوی دکتری PHD پرستاری در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران افزود: توانایی مدیریت زمان برای انجام وظایف متعدد نقش بسزایی در موفقیت دانشجویان دارد.در دوره آموزشی پرستاری، دانشجویان باید دانش و مهارت های زیادی را بیاموزند که برای حرفه پرستاری ضروری هستند.

وی گفت: آگاهی از نحوه اداره زمان دانشجویان با توجه به شرایط زمینه ای که در آن قرار دارند می تواند به برنامه ریزان آموزشی در جهت تدوین سیاست های آموزش پرستاری کمک نماید. این مطالعه به منظور تبیین فرآیند مدیریت زمان در دانشجویان پرستاری انجام گرفته است.

خلیل آبادی تصریح کرد: براساس یافته های حاصل از این مطالعه پذیرش یا عدم پذیرش رشته پرستاری عامل اساسی در انتخاب الگوی صرف وقت دانشجویان بود. این که دانشجویان چطور کارهایشان را اولویت بندی کنند و با توجه به محدودیت زمانی، زمان خود را به چه کاری اختصاص دهند، بستگی به ارزشی داشت که آنها به وظایف مختلف می دادند و این ارزش گذاری براساس میزان پذیرش رشته پرستاری تعیین می شد.

وی خاطر نشان کرد: بنابراین، با توجه به یافته های حاصل از این پژوهش پیشنهاد می شود، تدابیری اندیشیده شود که داوطلبان با آشنایی کامل از رشته پرستاری در دانشگاه ها راه یافته و با پذیرش رشته مشغول به تحصیل در این رشته شوند. برنامه های آموزشی نیز به گونه ای تدوین واجرا شوند تا با حفظ کیفیت آموزش از فشردگی برنامه ها کاسته شود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار