در اقدامی بی‌سابقه در طول تاریخ آمریکا برای دادستان کل این کشور قرار تعقیب کیفری صادر شد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه انگلیسی گاردین ؛ اریک هولدر دادستان کل آمریکا نخستین عضو کابینه دولت در طول تاریخ آمریکا خواهد بود که در حین مسئولیت به تحقیر مجلس کنگره آمریکا متهم می‌شود.

 اتهام هولدر پس از آن صورت می‌گیرد که تحقیقات جمهوری‌خواهان نشان داد هولدر اسناد مربوط به عملیات قاچاق اسلجه در مرز آمریکا با مکزیک را مخفی کرده است.

15 نماینده دموکرات آمریکا به 238 نماینده جمهوری‌خواه این کشور پیوستند تا برای اریک هولدر قرار تعقیب کیفری صادر کنند. تا کنون در تاریخ آمریکا سابقه نداشته است وزیر دادگستری آمریکا در زمان مدیریتش به این نحو مورد سرزنش و انتقاد قرار گیرد.

این قرار کیفری با 255 رأی موافق در برابر 67 رأی مخالف صادر شد؛ بسیاری از نمایندگان دموکرات آمریکا از شرکت در این رأی‌گیری که روز گذشته (پنجشنبه 28 ژوئن، 8 تیر) برگزار شد خودداری کردند و بیش از 10 نماینده دموکرات به نشانه اعتراض صحن مجلس را ترک کردند.

هولدر اتهامات مطرح شده علیه خودش را «غیرضروری و غیرقابل توجیه» خواند و تأکید کرد به محض اینکه از نقائص عملیات سریع و آتشین آگاه شده اقدامات لازم برای متوقف کردن آن و حصول اطمینان از عدم استفاده روش‌هایی از این دست را انجام داده است.


برچسب ها: دادگاه ، آمریکا ، دادستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار