موضع سياسي اعضاي 1+5 به بحثهاي کارشناسي و فني تغيير يافته است.

سخنگوي وزارت امور خارجه با بيان اين مطلب به خبرنگار باشگاه خبرنگاران  تبريز گفت: برگزاري نشست کارشناسان فني حکايت از تغيير موضع سياسي و دستوري اعضاي 1+5 دارد.

رامين مهمانپرست افزود: اين تغيير موضع به نفع ايران است چرا که با اجراي مراحل فني حقانيت فعاليتهاي هسته ا ي ايران به اثبات عملي مي رسد.

وي با اشاره به اينکه در نشستهاي قبلي اعضاي نگاه سياسي و دستوري به موضوع داشتند گفت: اين مذاکرات بايد براساس ام پي تي پيش برود نه موضع سياسي.

مهمانپرست از آمادگي کشورمان براي رفع نگراني از صلح آميز نبودن فعاليت هسته اي ايران خبر داد و گفت: ايران آمادگي دارد تا براساس معاهده ام پي تي ترديدها و نگرانيهاي در هر زمينه اي که باشد به صورت منطقي، علمي و فني اثبات کند که جايي براي نگران مي وجود ندارد.

اين مقام از وزارت امور خارجه دليل ترديدها و نگرانيهاي را نيز کارشکني برخي از کشورها عنوان کرد. وي درباره توسعه روابط خارجي اظهار داشت: توسعه روابط با همه کشورها در دستور کار مسئولين از جمله کارگزاران سياست خارجي قرار دارد به جزء با سه کشور اسرائيل به دليل عدم داشتن مشروعيت، آمريکا به دليل خصومتهاي اتفاق افتاده و انگليس به دليل اتفاقات اخير که سفارت اين کشور به حافظ منافع در ايران تغيير يافته است./س
برچسب ها: حذف ، هسته ای ، کارشناسی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.