نماینده مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی گفت: تورم یک بیماری اقتصادی است که برای رفع آن باید دستگاهای اقتصادی هماهنگ عمل کنند.

 

موسی الرضا ثروتی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد؛ با بیان این مطلب افزود: رفع تورم نیاز به برنامه ریزی مستمر و برنامه های پیشگیری دارد و با برنامه های کوتاه مدت نمی توان این معضل را رفع کرد.

عضوکمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزایش هزینه های تولید موجب اختلال در امر تولید می شود ،گفت: تنظیم بازار باید به گونه ای باشد که برای مصرف کننده و تولید کننده زیان نکند.

وی با بیان اینکه اگر ارز کنترل نشود افزایش قیمت ها در جامعه چشمگیر خواهد بود، بالا بودن قیمت جهانی ارز را از جمله مشکلات تولید کنندگان دانست و تصریح کرد: در این خصوص مجلس با تصویب دو نرخی کردن ارز برای پیشگیری از این مشکل اقدام کرده است.

ثروتی در ادامه با اشاره به نقش دولت در مهار تورم، افزود : دولت باید با دادن ارز دولتی به واحد های تولیدی و رفع این نیاز از پرداخت نرخ ارز به قیمت آزاد توسط این واحد ها جلوگیری کند تا موجب افزایش قیمت نشود.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان، گرمه و جاجرم در ادامه ضمن اشاره به گرانی مواد لبنی و مرغ با بیان اینکه 24 میلیارد دلار برای واردات کالا اختصاص داده شده است ،گفت: باید بخشی از این مبلغ برای خرید خوراک دام و طیور به عنوان نیاز اساسی تولید کنندگان این بخش در نظر گرفته شود تا بر افزایش قیمت ها کاسته شود.

وی همچنین با اشاره به مشکلات دامداران خراسان شمالی اضافه کرد: طی سال گذشته به دلیل مشکلات فراوان بیشتر دامداران خراسان شمالی دام های خود از جمله دامهای شیری را یا فروخته و یاکشتار کردند که این عرصه نیاز به حمایت جدی دارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.