فرماندار اشنویه گفت: زمینه و بستر لازم برای فعال‌سازی مبادلات مرزی در اشنویه فراهم شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ، محمدعلی حسین‌زاده، در نخستین جشنواره گیلاس در اشنویه اظهار داشت: استان آذربایجان‌غربی در بخش صادرات غیرنفتی یکی از استان‌های فعال است و شهرستان اشنویه با توجه به فعال‌بودن در بخش کشاورزی می‌تواند در این زمینه موفق عمل کند.

وی افزود: با توجه به اینکه شهرستان اشنویه قطب کاشت درخت گیلاس است از این رو این محصول در داخل استان و حتی خارج از کشور طرفداران زیادی دارد.

حسین‌زاده با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه این شهرستان در بخش کشاورزی گفت: وجود استعدادها و ظرفیت‌های متعدد در بخش کشاورزی این شهرستان می‌طلبد تا مسئولان زمینه مبادلات مرزی در اشنویه را بیش از پیش آماده و فعال کنند.

وی با تاکید بر ورود بخش خصوصی در توسعه بخش کشاورزی اضافه کرد: دولت در قالب طرح توسعه کشاورزی، تسهیلات و مزایای خوبی برای متقاضیان در نظر گرفته که نیاز است بخش خصوصی وارد عمل شده و از این تسهیلات در راستای توسعه و پیشرفت این بخش استفاده کند.

حسین‌زاده ادامه داد: در طول چند سال اخیر اقدامات مناسبی در بخش کشاورزی اشنویه به‌ویژه توسعه آبیاری تحت فشار انجام گرفته است و امسال نیز این برنامه‌ها ادامه می‌یابد.

وی با اشاره به میزان اراضی زیر کشت آبیاری تحت فشار در این شهرستان بیان کرد: میزان اراضی زیر پوشش آبیاری تحت فشار از 370 هکتار در سال 89، به یک‌هزار هکتار در سال گذشته افزایش یافته و پیش‌بینی می‌شود این رقم امسال به 2 هزار هکتار برسد.

فرماندار اشنویه با بیان اینکه این شهرستان دارای 76 کیلومتر مرز مشترک با عراق و ترکیه است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر اشنویه از مزایای این مبادلات بهره‌مند نمی‌شود و ضروری است مسئولان در این راستا توجه کافی به این شهرستان داشته باشند و برای محرومیت‌زدایی از این شهرستان اقدامات لازم را انجام دهند./س

برچسب ها: اشنویه ، فعال سازی ، ظرفیت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.