براي رونق و توسعه صنايع دستي، بانك توسعه تعاون 5تا30ميلون تومان تسهيلات ارائه مي دهد.

عظيمي مديرعامل بانک توسعه و تعاون در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران، گفت : بانک توسعه معاون به ازاء هر شغلي که در مسير توليد باشد با توجه جايگاه و ميزان هزينه هاي آن شغل، تسهيلات اختصاص مي دهدودر بخش صنعت به صنايع دستي از 5 تا 30 ميليون تومان براي رونق بخشيدن به صنايع دستي کشور تسهيلات داده مي شود.

وي افزود:140 ميليارد تومان تسهيلات به تعاوني ها در 3 ماهه اول سال پرداخت شد.

عظيمي اظهارداشت: امسال سال ويژه اي براي حمايت از توليد،کار و سرمايه ايراني است كه بايد دراين سال از توليدکنندگان داخل حمايت ويژه اي صورت گيرد.

وي ادامه داد: افزايش 66 درصدي پرداخت تسهيلات بانک توسعه تعاون در سال 90صورت گرفته است ودر حال حاضر با گذشت 3 ماه از سال جاري نزديک به 140 ميليارد تومان تسهيلات به تعاونگران کشور پرداخت شده است.

عظيمي اضافه كرد: اين تسهيلات کاملا نظارت شده است تا در مسير حمايت از توليد ايراني و افزايش اشتغال صورت گيرد و سرانه اشتغال در آن رعايت شده است.

وي در خصوص نارضايتي توليدكنندگان در خصوص دريافت تسهيلات ازبانك افزود: با توجه به اينکه اين بانک به عنوان بانک انحصاري و تخصصي بخش تعاون به حساب مي آيد و اگر طرحي توجيه اقتصادي نداشته باشد در بانک نگهداشته نشده و سريع طرح ديگري جايگزين آن مي شود.

وي ادامه داد: اين بانک مشتري جزء شرکتهاي تعاوني ندارد تا اين اشکال بر آن وارد شود و فقط به طرح هاي با توجيه اقتصادي، اشتغال زا و شرکت هاي داراي صلاحيت تسهيلات داده مي شود.

مديرعامل بانک توسعه و تعاون ادامه داد :: سرانه اشتغال در بخش تعاون 10 ميليون تومان در نظر گرفته شده است و سقفي براي پرداخت تسهيلات وجود ندارد.

عظيمي در خصوص بانك عامل براي اجرا طرح كشاورزي مهرخاطرنشان كرد: بانک کشاورزي در ارجحيت قرار دارد ولي به علت اينکه بانک توسعه و تعاون نيز با شرکتهاي تخصصي تعاوني سر وکار دارد مي تواند به عنوان بانک عامل در نظر گرفته شود بانک توسعه و تعاون در حال انجام کارهاي مربوط براي اجراي طرح کشاورزي مهر است./عب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار