دکتر نفیسی دبیر دومین کنگره نوروموسکولار با اعلام این خبر که 3000 بیمار مبتلا به ALS در ایران وجود دارد اهمیت ویژه ای برای بیماران مبتلا به این بیماری قائل شد.

دکتر نفیسی متخصص مغز و اعصاب دبیر کنگره نوروموسکولار و الکترودیاگنوزیس ایران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: این کنگره از چند جهت با سایر کنگره های مربوط به حیطه بیماری های مغز و اعصاب تفاوت دارد که نخستین ویژگی آن پرداختن به کارگاه های تخصصی MRI است که برای نخستین با در ایران برگزار می شود.
 
نفیسی افزود: بررسی مشکلات مغز و اعصاب از طریق MRI بحث جدیدی است که موجب کاهش بسیاری از عمل های جراحی و حتی جایگزین مناسبی برای بیوپسی محسوب می شود.
 
وی با بیان اینکه MRI موجب می شود  تهاجم جراحی بدن کم شود خاطر نشان کرد: بیماری های مهمی از جمله ALS یا موتور نورون میاستنی گراویس دسیتروفی دوشن از جمله بیماری های نادر عصبی است که در مجموع حدود 10 هزار بیمار را در کشور به خود اختصاص داده است و آگاهی بیماران و مردم نسبت به این بیماری ها اندک است.
 
وی تصریح کرد: از جمله این بیماری ها ALS است که نوعی اختلال حرکتی است که به طور معمول از 45 سالگی به بعد ایجاد می شود و فرد مبتلا دچار تحلیل عضلانی شدید می شوند این بیماری از یک اندام شروع می شود و به سایر اندام های دیگر گسترش می یابد.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: ما در این کنگره 5 روزه یک روز را به برگزاری کلاس های آموزش کارگاه های تخصصی در مورد این بیماری پرداخته ایم و برای اولین بار در مورد تحقیقات جدیدی که در درمان این بیماری انجام شده است با سایر گروه های درمانی به هم اندیشی می پردازیم./عط
برچسب ها: بیمار ، تحقیقات ، عصبی ، نورون
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار