معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: تا پایان امسال برنامه پزشک خانواده در تمامی شهرهای بالای 20 هزار نفر استان خراسان رضوی اجرا می شود.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران؛ دکتر رضا سعیدی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه برنامه پزشک خانواده تا کنون در  مناطق روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر استان اجرا شده است و در قالب این طرح یک میلیون و 500 هزار نفر زیر پوشش قرار گرفته اند اظهار داشت: بر اساس برنامه وزارت بهداشت و اولویت امسال کشور این برنامه تا پایان امسال در 10 شهر بالای 20 هزار نفر استان اجرا می شود .

وی با بیان اینکه شهرستان چناران اولین شهری است که برنامه پزشک خانواده شهری در آن اجرا می شود خاطر نشان کرد: تمامی زیر ساختهای لازم برای اجرای این برنامه از اسفند ماه سال گذشته تا کنون آماده شده است و به زودی این برنامه وارد مرحله اجرایی می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه دانشکده ها و دانشگاههای سبزوار، تربت حیدریه، نیشابور و گناباد نیز برای اجرای برنامه پزشک خانواده در آمادگی کامل هستند، تصریح کرد: عدالت محوری، سلامت محوری، خانواده محوری و جامعه محوری از مزایای اجرای این برنامه به شمار می رود.

دکتر رضا سعیدی در خصوص عدالت محوری برنامه پزشک خانواده اظهار داشت: با توجه به اینکه خدمات سطح اول این برنامه به طور رایگان است و خدمات سطوح بالاتر و بستری بیماران هم تا حد زیادی زیر پوشش بیمه هستند بیماران برای دریافت خدمات اولیه به هیچ وجه دغدغه تامین هزینه ویزیت یا دارو را نخواهند داشت و دستیابی همه افراد جامعه به این خدمات یکسان خواهد بود.

وی سلامت محوری را از دیگر مزایای برنامه پزشک خانواده عنوان کرد و خاطر نشان کرد: در این برنامه پزشک مسئول سلامت جمعیت تحت پوشش خود (500 تا 2500 نفر) بوده و صرفا مسئول درمان بیماری آنها نیست به عبارت دیگر پزشکان از افراد سالم نام نویسی کرده و انها را تحت پوشش خود می گیرد و صرفا منتظر مراجعه بیماران نیست.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در این برنامه کل اعضای خانواده تحت نظر یک فرد به عنوان پزشک خانواده قرار می گیرند و شناسایی بیماریهای ارثی ،ژنتیک و مشکلات مربوط به خانواده راحت تر است./ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار