توصیه مدیر کل آموزش عالی به دانشجویان این است که دانشجویان تا حد امکان واحدهای درسی خود را در ترم تابستانه درخواست نکنند.

قدیمی، مدیر کل آموزش عالی در گفتگو با خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران گفت: در تقویم تحصیلی دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی آنچه به صورت یک قانون پیش بینی شده این است كه یک دانشجو علاوه بر ترم تحصیلی می تواند از زمان بندی ترم تابستان هم استفاده کند که این امر به دانشگاه های سراسر کشور ابلاغ شده است بنابراین از نظر قانونی منعی برای برگزاری ارائه ترم تابستانی وجود ندارد.

وی افزود: اجرای این امر یعنی ترم تابستانه در برخی از دانشگاه ها مشکلاتی  دارد اما برخی از دانشجویان که با گذراندن ترم تابستانی فارغ التحصیل می شوند که البته برای این دسته از دانشجویان تسهیلاتی ایجاد می شود.

قدیمی تصریح کرد: مشکلی که در این میان به وجود می آید افت کیفیت دانشگاه ها در این سه ماه است که البته با توجه تعطیلات تابستانی عمدتاً مشکلاتی برای دانشجویان به وجود می آید.

وی خاطر نشان کرد: بنابراین توصیه ما این است که دانشجویان در همان ترم های تحصیلی قانونی که پیش بینی شده واحدهای خود را گرفته تا بتوانند در زمان مقرر فارغ التحصیل شوند.

دانشجویان ترم پایانی از واحد معرف به استاد به جای ترم های تابستانه استفاده کنند.

قدیمی در ادامه گفت: دانشگاه ها بر اساس سیاست ها می توانند ترم تابستانی برگزار کنند که البته برخی از دانشگاه ها از ابتدا اعلام می کنند که آمادگی ندارد که این دسته از دانشجویان ترم پایانی با ارائه واحد معرف به استاد می توانند فارغ التحصیل شوند.

وی افزود: با توجه به اینکه ظرفیت ثبت نام دانشجو در ایام تابستان بسیار کم است بنابراین ثبت نام در این دوره نیز در کنار بروز مشکلات آن مشکلاتی است که دانشگاه و دانشجویان را در بر می گیرد.

وی خاطر نشان کرد: بنابراین توصیه می شود که دانشجویان مگر در موارد استثنا از کلاس های ترم تابستانه استفاده نکنند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار