معاون وزیر ورئیس مرکز ملی فرش ایران گفت: طبق توافقات انجام شده امسال 400هزار قالی باف درکشور بیمه می شوند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، محمدباقرآقاعلیخانی ديروز در نشست تخصصی فرش خراسان شمالی که با حضور مسئولان و روئسای اتحادیه فرش شهرستانهای استان برگزارشد،ضمن بررسی مشکلات وموانع موجود درصنعت فرش استان ، گفت: با عزم و اراده بافندگان فرش و همکاری دست اندرکاران این صنعت می توان کارهای مهم وارزنده ای برای کشور انجام داد ودراین زمینه دولت موظف به حمایت از تولید کنندگان است.

وی احداث اولین شهرک تخصصی فرش را در استان یک اقدام مناسب برای فرش تلقی کرد وافزود: شهرک تخصصی فرش درواقع زنده کردن طرحهای استانی است که کشش بازار بین المللی دارد.

آقاعلی خانی بااشاره به امضاءتفاهم نامه با مسئولان استانی گفت: براساس مفاد این تفاهم نامه مرکز ملی فرش موظف است امسال 2هزارقالی باف را آموزش دهد.

حسینی رئیس سازمان صنعت ،معدن وتجارت نیز درابتدای نشست بابیان اینکه 24هزارو500 قالی باف با 10هزاردارقالی دراستان فعال هستند ،گفت:برای ارتقاءفرش دستباف ،شناسایی تولید کنندگان وهدایت آنان به سمت ایجاد کارگاه های متمرکز از اهداف این سازمان است.

وی افزود: تلاش می کنیم با آموزش بافندگان و تولید فرش دستباف مطابق سلیقه مصرف کنندگان و ترویج برند فرش همسو با فرهنگ استان صادرات این صنعت را گسترش دهیم.

صمدی رئیس اتاق بازرگانی استان نیز بابیان اینکه شناسنامه دارکردن فرش استان از سال گذشته دردستور کار قراردارد،گفت: اما به دلیل مشکلات مالی واعتباری تاکنون این مهم محقق نشده است.

وی افزود برای اینکه بتوانیم با بازارهای جهانی رقابت داشته باشیم باید دولت دراین زمینه با مساعدت مالی تولیدکنندگان را حمایت کند تا آنها بتوانند باشرکت درنمایشگاههای بین المللی شرکت کرده و با بازارهای جهانی آشنا شوند./س

برچسب ها: بیمه ، قالیبافان ، کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.