عضو هيات رئيسه كميسيون فرهنگي مجلس از تصويب طرح جامع رسانه‌اي تا يك الي دو ماه آينده خبر داد.

بيژن نوباوه وطن نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با بيان اينكه طرح جامع رسانه‌اي يكي از طرح‌هاي معوقه مجلس هشتم به شمار مي‌رود، گفت:‌ طرح جامع رسانه و قانون اداره سازمان صدا و سيما به عنوان دو اولويت اصلي كميسيون فرهنگي بوده و قطعا در ابتداي فعاليت مجلس نهم به نتيجه خواهد رسيد.

وي در ادامه با بيان اينكه يك فوريت طرح جامع رسانه‌اي تقديم هيات رئيسه مجلس شده است، افزود: اين طرح در نوبت اداري قرار گرفته و پس از قرائت در صحن علني به صورت يك طرح يك فوريت در دستور كار قرار خواهد گرفت.

نوباوه ابراز اميدواري كرد كه روند رسيدگي و تصويب طرح جامع رسانه‌اي كمتر از يك تا دو ماه به پايان برسد.

وي همچنين به آثار و ثمرات تصويب طرح جامع رسانه‌اي اشاره و تصريح كرد:‌ قانون فعلي مطبوعات ناقص بوده و قوانين مربوط به رسانه‌ها نيز به نسبت رشد روزافزون رسانه‌ها به ويژه در فضاي مجازي جوابگوي نياز فعلي نيست چرا كه به صورت جدي به شخصيت حقيقي و حقوقي افراد ضربه مي‌زند لذا تصويب و اجراي طرح جامع رسانه‌اي قطعا جان تازه‌اي به مطبوعات به لحاظ حفظ حقوق  مطبوعات و مخاطبان خواهد بخشيد.

وي در ادامه با انتقاد از عدم تمايل نمايندگان براي ثبت نام در اين كميسيون گفت:‌ طبق آيين نامه جديد سقف اعضاي كميسيون فرهنگي 15 نفر بوده و در حال حاضر 12 عضو دارد كه براي تشكيل جلسات و پيگيري موضوعات با حضور دوسوم اعضا يعني 8 نفر به كار خود ادامه خواهد داد.

س2/

 

برچسب ها: تصویب ، طرح ، رسانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار