دولت باید در حیطه ساخت بازی های رایانه ای حضور جدی داشته باشد و به صورت مکملی برای شرکت های خصوصی باشد.

به گزارش خبرنگار فناوری اطلاعات باشگاه خبرنگاران حاضر در دومین نمایشگاه بازی های رایانه ای تهران دکتر اخوان بهابادي دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: انسان به صورت ذاتی به بازی هاي رایانه ای علاقمند است زیرا از این طریق می توان به آرزوهای خود برسد و برای دقایقی خود را در آمال های خود ببیند که این امر بسیار نشاط آور است از این جهت باید حاکمیت برای این عرصه سرمایه گذاری قابل توجهی داشته باشد.
 
وی افزود: تشکیل شورای عالی مجازی با حکم مقام معظم رهبری در اواخر سال گذشته به دلیل تاکید و توجه رهبری بر موضوع بازی هاست که نشان دهنده آن است که رهبری بیش از مسئولان کشور موقعیت کشور را رصد می کنند.
 
وی اظهار داشت: ایجاد زیر ساخت از توان شرکت های خصوصی خارج است به همین دلیل دولت باید حضور موثر داشته و نباید صرفاً به تولید بازی بپردازد و از دغدغه های اصلی تولید كنندگان عدم تولکیو قوی در داخل کشور است که نبود آن باعث می شود سازه های داخلی بر اساس فرهنگ غربی پیش رود.
 
وی خاطر نشان کرد: شبکه توزیع که به آن CDN گفته می شود با دارا بودن آن می توان از طریق تلویزیون به بازی رایانه ای پرداخت که این امر باعث افزایش حرکت فرهنگی در حیطه بازی های رایانه ای می شود./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.