والدین دقت داشته باشند حدود نیمی از معتادان مصرف مواد را نخستین بار در مهمانی ها تجربه کرده اند.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا، کارشناس مسئول بهداشت روان مرکز بهداشت استان یزد ضمن بیان این مطلب، با اشاره به نامگذاری  6 تیرماه  روز جهانی مبارزه با مواد مخدر اظهار داشت: اعتیاد با هرنامی، به هر شکلی و درهر جایی و به دست هر کسی عرضه می شود بنابراین باید افراد هوشیار باشند.
 
فاطمه زارع با بیان این که آسیب مغزی ناشی از مصرف مواد جبران ناپذیر است، گفت: والدین  دقت داشته باشند حدود نیمی از معتادان مصرف مواد را نخستین بار در مهمانی ها تجربه کرده اند.
 
 این کارشناس بهداشت روان با اشاره به این که درهای ورود به اعتیاد، شامل؛ کنجکاوی، کسب لذت، ماجراجویی، فشار دوستان، فرار از اضطراب، تفریح و سرگرمی می باشد، افزود: والدین سعی نکنند با بی توجهی، تنبیه بدنی و انگ زدن، فرزندانشان را از خودشان دور کنند.
 
این کارشناس با تاکید بر این که آغوش اعتیاد همیشه باز است خطاب به والدین گفت: با محبت وپیوند عمیق پایه های خانواده را در برابر اعتیاد ایمن کنید.
 
زارع با تاکید بر این مهم که والدین روزانه چند دقیقه با فرزند خودسپری کنند،  تصریح کرد: نوجوانی که باوالدین خود رابطه صمیمی وعمیق دارد کمتر به سمت اعتیاد می رود./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار