القرآن المبارک (مصحف تجویدی) در 14 رنگ در متن در قم منتشر شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از قم، محمد ابراهیم سهرابی طراح این اثر زیبایی، آموزش مبتدیان، و الگو بودن برای اساتید ، مربیان و معلمان قرآن را از ویژگی های این اثر عنوان کرد گفت: رعايت تجويد در قرائت، حفظ، كتابت و انس با قرآن كريم بسیار مهم است و به همین علت ثبت و آموزش قواعد تجويدي، از زمان‌هاي دور در قرآن‌هاي قديمي معمول بوده است .

وی با اشاره وجود نمونه های مشابه این مصحف تجویدی گفت: امتیاز این اثر در رنگ آمیزی کامل تمام حرکات و برخی از حروف در همه صفحات، با استناد به نمونه های تاریخی است.

  سهرابی افزود: از امتیازات دیگر این اثر می توان به رعايت حداقل سي قاعده تجويدي به‌واسطه رنگ آميزي، بكارگيري رنگ‌هاي جذاب برای توجه قرآن پژوهان، رعايت اصل آموزش قواعد تجويدي در رسم الخط، بكارگيري 14 رنگ در متن و بيان توضيحات و دلايل رنگ آميزي به همراه توضیحات مختصر تجویدی در صفحات پاياني اشاره کرد.

طراح القرآن المبارک ابراز امیدواری کرد: با رنگ آمیزی حروف خط استاد مصطفي اشرفي به روش خاص، تحوّل ديگري در زيبايي كتابت و آموزش تجويد در رسم الخط قرآن كريم ایجاد شود. مصحف تجویدی "القران المبارک" در 5 هزار نسخه در چاپخانه علوی قم منتشر شده است./س
برچسب ها: قم ، انتشار ، قرآن ، تجویدی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.