پیگیری پیامک های بینندگان در خصوص کنکور سراسری، نحوه مطالعه در روزهای باقی مانده و معرفی یک شرکت دانش بنیان از موضوعاتی است که میز دانشگاه این هفته به آنها پرداخته است.

به گزارش خبرنگار دانشگاهي باشگاه خبرنگاران؛ در حالیکه فقط دو روز به بزرگترین ماراتن علمی کشور، یعنی کنکور سراسری وقت باقی مانده میز دانشگاه برای پیگیری پیامک های بینندگان به سراغ سرپرست جدید سازمان سنجش و معاونان وی رفته است.

دکتر خدایی، سرپرست سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با اشاره به شخصی سازی سئوالات کنکور سال 91 اظهار داشت: این مفهوم یعنی اینکه سئوالات هر شخص برای خودش بوده و اگر شما از روی فرد کناری خود بنویسید کلید پاسخ ها تفاوت داشته و طبیعتاً جواب ها اشتباه می شود.

بنابر این گزارش، آوردن تلفن همراه، پیجر، ماشین حساب و دستگاه هایی مانند آن بر سر جلسه امتحان ممنوع بوده و به عنوان تقلب محسوب می شود و حتی با افراد متخلف به صورت جدی برخورد خواهد شد.

خدایی در خصوص تقلب در کنکور سراسری گفت: یک هیئت رسیدگی به تخلفات در سازمان سنجش وجود داشته که بنابر نوع تخلفی که صورت می گیرد، تصمیم گیری می کند که فرد مادام العمر از ورود به آموزش عالی محروم شده و یا محرومیت های حبسی داشته باشد.

در ادامه دکتر توکلی، معاون سازمان سنجش آموزش کشور با بیان اینکه مفهومی بودن سئوالات کنکور سال 91 به معنای خارج از کتاب بودن سئوالات نیست، اظهار داشت: مفهومی بودن سئوالات یعنی هر شخصی کتاب را خوانده باشد می تواند به اندازه زحمات خود از نتیجه آزمون بهره مند شود.

میز دانشگاه برای آگاهی داوطلبان کنکور از اینکه در روزهای آخر چگونه مطالعه کنند تا سر جلسه آزمون موفق ظاهر شوند، با نفرات اول کنکور سراسری رشته ریاضی و علوم انسانی سال گذشته گفتگو کرده است.

محمدرضا لمسه چی، نفر اول کنکور سال 90 در رشته علوم انسانی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: من هشت روز آخر باقی مانده به کنکور را طبق توصیه مشاورانم به مرور کل درسها اختصاص دادم و اول درسهای مهارتی مانند عربی، ریاضی و زبان و سپس درسهای حفظی مانند روان شناسی، فلسفه، جامعه شناسی و اقتصاد را دوره کردم.

وی ادامه داد: میزان مطالعه من در یکماه باقی مانده به کنکور به طور میانگین روزی پنج تا شش ساعت بود که در روزهای آخر آن را به هشت ساعت در روز رساندم.

در ادامه سید عباس زاده، نفر اول کنکور سال 90 در رشته علوم ریاضی اظهار داشت: من برنامه ریزی کرده بودم تا نکاتی را که خیلی حفظی بودند و اگر از قبل می خواندم آنها را فراموش می کردم، در روزهای آخر مرور کنم.

*ایجاد اشتغال زایی برای 120 نفر کارشناس با پیاده سازی دستگاه قرائت از راه دور
هشتمین شرکت دانش بنیانی که میز دانشگاه در بخش دوم خود به معرفی آن پرداخته، دستگاهی را تولید کرده که هم اکنون در اقصی نقاط کشور مورد استفاده قرار دارد.

یکی از مسئولان این شرکت دانش بنیان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: ما برای اولین بار در داخل ایران موفق به ساخت دستگاه های قرائت از راه دور و پیاده سازی آن شده ایم.

وی افزود: با استفاده از این سیستم شرکت آب و فاضلاب قادر است میزان مصرف کل مشترکین را از راه دور مشاهده کرده و قبض صورت حساب را نیز از راه دور با دستگاه هایی که در داخل منزل طراحی و تعبیه شده است، با شناسه قبض و شناسه پرداخت به داخل منزل ارسال نماید.

این کارشناس تصریح کرد: با بکارگیری دستگاه قرائت از راه دور مشترکان نیز می توانند مدیریت مصرف داشته باشند و در نمایشگاه هایی که تاکنون شرکت کرده ایم استقبال خوبی از این طرح از سوی کشورهای آفریقای جنوبی و آمریکای لاتین مانند بولیوی و ونزوئلا شده است.

وی ادامه داد: با طراحی این دستگاه 60 نفر به صورت مستقیم و 100 الی 120 نفر به صورت مستقیم وارد بازار کار شده اند که اکثر آنها از فارغ التحصیلان مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری هستند.

این مسئول خاطرنشان کرد: نامگذاری سال 91 به عنوان سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی توسط مقام معظم رهبری انگیزه و نیرویی برای تلاش بیشتر در ما ایجاد کرد و امیدواریم با توجه به این نامگذاری استقبال بیشتری از سوی مسئولان نسبت به این محصول صورت پذیرد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
زهرا
۱۱:۴۲ ۰۷ تير ۱۳۹۱
سلام داخل کتاب تاکید شده است کسی حق طرح سوال از بیشتر بدانید را ندارد و این با گفته ی شما در خصوص طرح سوالات مطابقت ندارد می شود کمی توضیح دهید
India
یاری
۲۳:۱۸ ۰۶ تير ۱۳۹۱
سلام بیزحمت از آقای خدایی بپرسید موضوع تاثیر ۲۵ درصدی نمرات رو واسمون روشن کنند
آخرین اخبار