با حضور مقامات استانی خراسان رضوی برنامه برون سپاری سیستم یکپارچه شهرسازی به دفاتر مهندسی و تصویربرداری سه بعدی از سطح شهر مشهد برای نخستین بار در کشور افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد در مراسم افتتاحیه این سیستم معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی با تاکید بر ارائه طرح های اجرایی در جهت کاهش هزینه ها و زمان برای فعالیت های روزمره شهروندان، گفت: در حال حاضر روزانه در مشهد 4.5 میلیون سفر با جمعیت3 میلیون نفری ثبت می شود که نشان می دهد هر فرد در روز1.5سفر را انجام می دهد.

سعید حسین پور20 الی30 درصد سفرهای روزانه مردم را مربوط به کسب اطلاعات دانست و تصریح کرد: این سفرها و جابجایی ها هزینه های زیاد به همراه هدررفت زمان را به شهروندان تحمیل می کند که با اقدامات مثبت می توان از هدررفت حجم زیادی وقت و هزینه جلوگیری کرد.

وی کاهش آلودگی هوا را از دیگر مزایایی دانست که می توان با کاهش تعداد سفرها به آن دست یافت.

حسین پور برون سپاری را از جمله فعالیت های مثبت در مشهد خواند و عنوان کرد: با نهایی شدن این پروژه بخش قابل توجهی از مراجعات شهروندان در خصوص معماری و شهرسازی به شهرداری کاهش خواهد یافت که باید در جهت توسعه آن تلاش کرد.

معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی اضافه کرد: افزایش فرهنگ قانون مداری در بین شهروندان از جمله اولویت هایی است که باید در این سیستم پیگیری شود و مردم به قانون و الزام رعایت آن در کنار دست یابی به نقشه های مهندسی آشنا شوند.

وی تاکید کرد: از آنجایی که در حال حاضر هدف گذاری ها برای برون سپاری صورت گرفته باید کنترل و نظارت بر فرآیند اجرایی آن ها به طور ویژه مورد توجه واقع شود.

حسین پور ادامه داد: متاسفانه در گذشته به دلیل اختلافاتی که بین نقشه ها و همچنین اعمال نظرات شخصی بود نوعی نارضایتی مبنی بر اینکه در شهرداری تخلف صورت می گیرد وجود داشت که چنین سیستم هایی می تواند بسیاری از دغدغه ها را برطرف کند.

معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود به پرش های مختلف در برنامه ریزی شهری مشهد اشاره کرد و گفت: با وجود چنین مسئله ای در مشهد امیدواریم با بازنگری طرح جامع و تفصیلی که در حال طی کردن مراحل نهایی است این معضل برطرف شود.

وی ادامه داد: در صورتی که طرح جامع و تفصلی نهایی شود می توان زمینه مناسبی برای یک طرح قانونمند حداقل برای 15 سال آینده این شهر در بحث های معماری و شهرسازی فراهم کرد.

معاون عمرانی استانداری خراسان رضوی همچنین با اشاره به نقشه سه بعدی مشهد و قابلیت های که دارد، اظهار کرد: باید یک نقشه اصلی برای مشهد تهیه شود و همه دستگاه ها ملزم شوند که خود را با این نقشه تطبیق دهند.

وی افزود: اگر چنین نقشه ای تهیه شود دیگر این بی اطلاعی های امروز در خطوط خدماتی وجود نخواهد داشت./س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.