کارشناس ارشد تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: همه ویتامین ها و مواد معدنی نمی توانند در برنامه غذایی بیماران کبد چرب قرار گیرند و مصرف زیاد ویتامین ها و مواد معدنی مانند بیوتین، ویتامین های A,D,E موجب آسیب دیدگی کبد می شود.

سمانه عزیزی در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ياسوج  با اشاره به اینکه مصرف غذاهای پر چرب به خصوص چربی های اشباع شده مانند روغن های جامد، کره و مارگارین باید در رژیم غذایی بیماران کبد چرب محدود شود، گفت: خوردن بیش از حد پروتئین ممکن است بار کبدی را را در این افراد افزایش دهد.
وی در رابطه با ویتامین های مفید برای این گروه از بیماران ادامه داد: خوردن انواع ویتامین های گروه B، منگنز و سلنیوم تاثیرات مثبتی را در سلامتی این بیماران بر جای می گذارد و بهتر است پروتئین مورد نیاز آنان نیز با مصرف غذاهای دریایی، گوشت لخم و عاری از چربی، حبوبات و منابع گیاهی تأمین گردد.
عزیزی ابراز کرد: مصرف منظم میوه ها به ویژه میوه های حاوی آنتی اکسیدان از قبیل کشمش، آلو، زغال اخته توت فرنگی، شاتوت، پرتقال، سیب، لیمو، آب لیموی تازه و سبزیجاتی مانند سیر، پیاز، انواع کلم، چغندر و کنگرفرنگی برای بیماران دارای کبد چرب مفید است. /س

برچسب ها: یاسوج ، چربی ، کبد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.