مدیرشعب بانک کشاورزی خراسان جنوبی گفت: هم اکنون حدود هفت هزار هکتار از اراضی محصولات استراتژیک این استان تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار گرفتند

علی دشت بیاضی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بیرجند؛ اظهارداشت: هم اکنون شش هزار و 992 هکتار از اراضی محصولات استراتژیک استان شامل پسته آبی، زعفران، زرشک و عناب تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرار دارند.

وی از افزایش دو درصدی بیمه پسته آبی در سال زراعی جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در این راستا دو هزار و 700 هکتار از این محصول تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی قرر گرفته است.

دشت بیاضی اضافه کرد: همچنین سطح بیمه زعفران با کاهش چشمگیر نسبت به سال قبل هم اکنون یک هزار و 600 هکتار است.

مدیرشعب بانک کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال زراعی جاری 22 هکتار از اراضی عناب استان بیمه شده است، افزود: این رقم نسبت به مدت مشابه سال زراعی گذشته از رشد 283 درصدی برخوردار بوده است.

وی همچنین سطح بیمه محصول زرشک استان را دو هزار 58 هکتار با رشد 226 درصدی نسبت به سال قبل اعلام کرد.

24

هزار بیمه گذار کشاورزی در استان

وی تعداد کل بیمه گذاران در زیربخش های کشاورزی را بیش از 24 هزار نفر برشمرد و بیان کرد: تعداد افراد خسارت دیده در این مدت بیش از 450 هزار نفر بوده است.

دشت بیاضی در خصوص بیمه محصولات کشاورزی استان، اظهارداشت: کل حق بیمه دریافتی در سال زراعی جاری که از هفت مهرماه سال گذشته تا هفت مهرماه جاری محاسبه می شود، بالغ بر 72 میلیارد ریال بوده است.

وی کل مبلغ غرامت پرداخت شده در این مدت را بیش از 13 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: سهم بیمه محصولات زراعی 21 هزار و 338 هکتار شامل 12 هزار و 500 هکتار گندم و هشت هزار و 200 هکتار جو، همچنین محصولات باغی هفت هزار و 970 هکتار بوده است.

مدیرشعب بانک کشاورزی خراسان جنوبی تعداد طیور بیمه شده در این مدت را 10 میلیون و 780 هزار قطعه، دام سبک 370 هزار راس و دام سنگین را سه هزار و 700 راس ذکر کرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.