سرپرست واحدتولیدات گیاهی جهاد كشاورزی خوزستان گفت: درسال زراعی جاری یك میلیون و 130هزار تن ذرت دانه ای و علوفه ای از سطح مزارع استان تولید می شود.

 به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران خوزستان، 'محمد قاسمی نژاد' اظهار داشت: بر اساس برآوردهای انجام شده در سال زراعی جاری 380هزار تن ذرت علوفه ای و 750هزار تن ذرت دانه ای از سطح مزارع خوزستان برداشت خواهد شد.

وی گفت: در كاشت بهاره افزون بر 12هزار هكتار از اراضی به زیركشت ذرت برده شده و برای كشت تابستانه نیز پیش بینی می شود كه بیش از یكصد هزار هكتار به كشت این محصول استراتژیك اختصاص یابد.

قاسمی نژاد با بیان اینكه عمده كشت استان یعنی 92درصد كشت به صورت تابستانه در دو مقطع بهاره و تابستانه انجام می شود افزود: میزان متوسط عملكرد در واحد سطح ذرت علوفه ای استان 55تن و برای ذرت دانه ای حدود 3/7تن در هكتار است.

سرپرست واحد تولیدات گیاهی سازمان جهاد كشاورزی خوزستان در ادامه گفت: 85درصد كشت ذرت در مناطق شمالی استان چون شوش، دزفول، اندیمشك و شوشتر صورت می گیرد و بقیه در مناطق بهبهان، گتوند، اهواز، باغملك و ایذه كشت می شود.

استان خوزستان با اختصاص 35درصد از سطح كشت ذرت دانه ای كشور و تولید حدود 32درصد آن برای پنجمین سال متوالی مقام اول را در سطح كشور به خود اختصاص داده است.

كاشت ذرت در خوزستان در دو مقطع زمانی تابستانه و بهاره انجام می شود بدین گونه كه كاشت بهاره از دهه اول اسفند آغاز و برداشت آن خرداد ماه و كاشت تابستانه نیز از دهه سوم تیرماه شروع و تا اواسط مرداد ماه ادامه و برداشت آن از دهه اول آبان ماه شروع و تا ابتدای دی ماه ادامه می یابد.

استان خوزستان 2/1 میلیون هكتار اراضی زیركشت دارد و سالانه حدود 2/13 میلیون تن محصولات كشاورزی و باغی دراین استان تولید می شود.

استان خوزستان در زمینه میزان تولید گندم، ذرت و خرما مقام نخست را در كشور داراست./س
برچسب ها: تولید ، ذرت ، خوزستان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.