با اجرای طرح کاداستر در گیلان، تمام نقشه‌های‌ شهرهای استان به صورت زمینی و مکانیزه تهیه می‌شود.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران گيلان مدیرکل ثبت اسناد واملاک گیلان بااشاره به اینکه تاکنون نقشه زمینی 12 شهر و نقشه هوایی 15 شهر استان تهیه شده است گفت: نقشه‌های زمینی شهرهای احمد سرگوراب، رودبار، رضوانشهر و رانکوه در دست تهیه است و با تخصیص بخشی از اعتبارات موجود نقشه‌های 2000.1 شهرهایی که قبلاً به صورت هوایی تهیه شده بودند از جمله رشت، انزلی، صومعه‌سرا، سیاهکل و فومن در حال تبدیل به نقشه‌های 500.1 زمینی هستند که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد تکمیل بانک نقشه‌های 500.1  شهرهای استان باشیم.

علی‌اکبر کیمیایی خاطرنشان کرد: به موازات تهیه نقشه‌های کاداستر شهری استان به عملیات استخراج اطلاعات ملکی از دفاتر املاک از سال 85 آغاز شده و تا پایان سال 88 حدود 5 هزار و 800 دفتر املاک استخراج شد و پس از آن نیز تاکنون با استخراج مجموعاً 6 هزار و 748 دفتر به صورت متناوب در حال به‌روز رسانی است و عملاً 100 درصد  دفاتر املاک استان استخراج و به‌روز رسانی شده‌اند.

به گفته این مسئول، پروژه داده‌آمایی پرونده‌های ثبتی از نیمه دوم سال 90 با داده‌آمایی 100 هزار پرونده ثبتی آغاز شد و در صورت تخصیص اعتبارات لازم مستمراً  ادامه می‌یابد.

وی، با اشاره به اینکه فرایند استخراج پلاک‌های ثبتی استان و درج آنها در نقشه‌های کاداستر در چند مرحله انجام شده است، اذعان کرد: تکمیل آن نیازمند صبر و حوصله و همکاری مردم فهیم و با فرهنگ گیلان است.

کیمیایی افزود: این در حالی است که به استثنای تهیه نقشه‌های زمینی لنگرود، لاهیجان و آستانه‌اشرفیه، بقیه پروژه‌ها و فرایندها شامل داده‌آمایی پرونده‌ها و استخراج دفاتر تهیه شده و نقشه‌های زمینی و پلاک‌گذاری آنها به صورت کامل با برون‌سپاری و واگذاری به بخش خصوصی انجام گرفته است.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک گیلان  اظهار داشت :در اجرای تکالیف مندرج در قانون برنامه پنجم توسعه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاست کلان کل ثبت  سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ، امسال 62 هزار و 318 فقره سند مالکیت کاداستری در استان صادر شد که درمقایسه با  مدت مشابه پارسال دو درصد افزایش داشته است.

علی‌اکبر کیمیایی ،افزود: با توجه به راه‌اندازی سند کاداستری در سال گذشته ، 80 درصد کل اسناد به صورت الکترونیکی «کاداستری» صادر شده و تمام مراحل صدور سند مالکیت از طریق نرم‌افزار  رایانه ای دقیق تر وسریعتر  انجام می‌شود.

وی ،  تثبیت دقیق مالکیت‌ها، رفع تعارضات و اختلافات در حوزه املاک و تحلیل پرونده‌های مرتبط در محاکم قضایی را از مزایای طرح کاداستر اعلام و تصریح کرد با نصب هولوگرام از جعل در اسناد جلوگیری شده و سبب افزایش ضریب ایمنی اسناد مالکیت و شفاف‌سازی می‌شود. /س

 

 

برچسب ها: تهیه ، مکانیزه ، نقشه ، زمینی ، گیلان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.