سيدهادي شيرازي در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بيان اين که در هر صنعتي ابزاري براي توسعه توليدات آن صنعت وجود دارد، اظهار داشت: در گردشگري براي شناساندن و معرفي مسيرهاي گردشگري نيز تور آشناسازي برگزار ميشود.
دبير جامعه تورگردانان کشور آشنايي با فرهنگ هاي متفاوت را از محاسن برگزاري تورهاي آشناسازي و کارگاه هاي بازاريابي دانست و گفت: اگر با فرهنگ هاي يکديگر آشنا نباشيم ممکن است خدماتي را ارائه دهيم که مورد انتظار گردشگران با فرهنگ هاي متفاوت نباشد.
وي افزود: با برگزاري تورهاي آشناسازي مسئولان گردشگري و اصحابرسانه خارجي با مسيرهاي گردشگري مورد نظر، هتلها و نحوه پذيرايي آنها آشنا ميشوند و در نهايت با برپايي کارگاه بازاريابي، تورگردانان در زمينه معرفي بسته هاي سفر با يکديگر مذاکره ميکنند.
شيرازي خاطرنشان کرد: خبرنگاران در اين تورهاي آشناسازي با نگاهي موشکافانه به ايران و جاذبههاي آن مينگرند و قطعا نخستين موضوعي را که از ايران در رسانه هاي خود منتشر ميکنند، امنيت است./ر