اصلاحیه قانون جامع حمایت از معلولان در اواسط ماه آینده به دولت ارسال می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، همایون هاشمی امروز در جلسه بررسی قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در جمع برخی از نمایندگان مجلس و مسئولان بهزیستی و برخی معلولان با بدو ورود اینجانب به سازمان بهزیستی تاکنون تلاش های بسیاری در نوسازی هایی که نیاز بود صورت گرفته افزود: توان بخشی مهمترین این اقدامات به شمار می رود که در حال حاضر در حال انجام است.

وی در ادامه اظهار داشت: بهزیستی خواهان ارتقاء حقوق سطح پوشش خدمات به آنها است طوری که باید قانونی برای حمایت افراد تدوین شود که قابلیت اجرایی داشته باشد.

رییس سازمان بهزیستی به قانون جامع حمایت از حقوق معلولان در سال 83 اشاره کرد و گفت:‌ تصویب این قانون یک گام مهم روبرو به جلو تلقی شد اما امروزه با توجه به شرایط کنونی نمی توانیم همه اهداف معلولان را در نظر بگیریم.

هاشمی با اشاره به قانون 16 ماده ای حمایت از معلولان تأکید کرد بسیاری از مفاد این قانون از جمله مناسب سازی از سوی خیلی از سازمان ها اجرا نمی شود.

وی مسکن و اشتغال، سوخت، ایاب و ذهاب را از مهمترین مشکلات معلولان دانست و گفت: در قانون جدید باید تمهیدات لازم برای این افراد صورت گیرد.

رییس سازمان بهزیستی اضافه شدن ماده جدیدی مبنی بر پیشگیری از معلولیت ها را به این قانون اساسی دانست و افزود: با این قانون مشکلات این افراد کاهش شدیدی پیدا می کند.

وی از اصلاحیه این قانون از اواسط ماه آینده خبر داد و یادآور شد: این قانون از طریق وزارت رفاه کار ، تعاون و امور اجتماعی به دولت ارسال خواهد شد و پس از بررسی ها در دولت در نهایت به مجلس ارسال می شود.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر 24 هزار مرکز در بهزیستی وجود دارد که بسیاری از آنها در قالب سمن ها و خیریه ها اداره می شود.

هاشمی با اشاره به طرح ملی آفتاب که هر هفته در یکی از استان های مختلف و پارک ها برگزار می شود گفت: در این مراسم دیدار چهره به چهره سیصد معلول با مسئولین سازمان بهزیستی صورت می گیرد و به مشکلات آنها رسیدگی می شود.

وی طرح نهضت مسکن را مطلوب ارزیابی نمود و عنوان داشت: 35 هزار واحد مسکونی در هفته دولت و بهزیستی در سال جاری واگذار خواهد شد.

همچنین فاطمه عالیا نماینده مردم تهران از تشکیل شورای عالی معلولان خبر داد و گفت: با اجرای این شورا می توانیم مشکلات این افراد را بیش از پیش برطرف کنیم.

وی با اشاره به اینکه بازنگری این قانون در مجلس هشتم کلیک خورده عنوان کرد: امیدواریم در ادامه این قانون به صورت لایحه از دولت به مجلس ارسال شود تا بار مالی آن نیز از سوی دولت تأمین گردد./ز
برچسب ها: معلولان ، هاشمی ، بهزیستی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار