استاندار سمنان گفت: مقابله اصلی با پدیده توزیع و ورود موادمخدر به كشور نیاز به مبارزه اطلاعاتی پیچیده و قوی دارد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران از سمنان ، 'عباس رهی' در نشست ویژه روز جهانی مبارزه با موادمخدر در استان سمنان، افزود: دشمن از تمام ظرفیت و شیوه های مختلف برای ورود موادمخدر به ایران استفاده می كند و مقابله با این پدیده نیاز به كار اطلاعاتی قوی دارد.

وی ایجاد سازمانی توانمند با استفاده از ظرفیت تمام دستگاه ها و نهادهای مرتبط در كشور برای مقابله با پدیده شوم موادمخدر را خواستار شد و اظهار داشت: تنها تلاش های جسمانی و فیزیكی در این راه پاسخگو نیست باید كار فكری انجام شود.

وی خاطرنشان كرد: برنامه های آسیب زننده دشمن با شناسایی باید در مبدا و پیش از اجرایی شدن نابود شوند.

رهی اعمال مجازات های بازدارنده شدید در زمینه موادمخدر را از دیگر راههای مقابله عنوان و تصریح كرد: برخی كشورها با این كار در مقابل موادمخدر مصونیت یافته اند.

وی بر مصونیت بخشی فراگیر جامعه با انجام كارهای فرهنگی و رفتارسازی سالم تاكید و اضافه كرد: آگاهی بخشی در تمام سطوح جامعه باید انجام شود.

وی با اشاره به عوامل اجتماعی و روحی روانی برای تمایل به افراد مصرف موادمخدر بیان داشت: اینگونه عوامل نیز پس شناسایی برطرف شوند.

وی مبارزه با موادمخدر و اعتیاد در جامعه را نیازمند عظمی ملی و همگانی دانست.

استاندار سمنان ایجاد فضای شاد و بانشاط در جامعه را از جمله دلایل پیشگیرانه در گرایش افراد به سوی مصرف موادمخدر عنوان كرد.

در این نشست از خانواده های شهدا و فعالان عرصه مبارزه با موادمخدر استان سمنان تقدیر شد.

سال گذشته حدود 5/1 تن و امسال نیز حدود یك تن انواع موادمخدر در استان سمنان كشف شده است.

سالانه 35 درصد از مواد مخدر وارد شده به كشور كشف می شود كه متوسط جهانی این عدد در كشورهای جهان 15 درصد است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.