حضور تعاونی ها در بخش مسکن بسیار مطلوب بوده به طوری که اکنون حدود 50 هزار واحد مسکونی در بخش تعاونی های مسکن خوزستان در حال ساخت است.

 به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران: سیدخلف موسوی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان گفت:
گفت: حضور تعاونی ها در بخش مسکن به خوبی تجربه شد به طوری که تعاونی های مسکن در خوزستان هم اکنون حدود 50 هزار واحد مسکونی در حال ساخت است.

وی افزود: به طور قطع تشکیل تعاونی ها و سپردن امور به بخش تعاون، علاوه بر اینکه کاهش بیکاری را به دنبال خواهد داشت موجب حضور مردم در رشد اقتصادی کشور می شود.

*راه اندازی ستاد توسعه کشاورزی

موسوی با اشاره به اینکه مسکن مهر تجربه بسیار خوبی بود و حضور تشکل های مردمی در قالب تعاونی نیز نتایج بسیار موفقیت آمیزی را داشته تصریح کرد: به دستور مقام معظم رهبری اقدام به راه اندازی ستاد توسعه کشاورزی کرده ایم و امیدواریم با همکاری وزارت جهاد دانشگاهی به اهداف مدنظر دسترسی پیدا کنیم.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان خاطر نشان کرد: در سایر بخش ها همچون صنعت، خدمات، بازرگانی و گردشگری نیز باید همچون مسکن مهر و ستاد توسعه کشاورزی عمل کنیم تا تفاهم لازم با دستگاه مربوطه به وجود آمده و از بخش تعاونی حمایت شود.

*تسهیلاتی ویژه برای استفاده از بیکاران در واحدهای صنفی

در ادامه معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خوزستان در خصوص مقرری بیمه بیکاری کارگران فصلی پروژه ای اظهار داشت:‌ چنانچه بیکاری کارگر در  فصل کار و یا طرح صورت گیرد در صورت احراز بند الف ماده 6قانون بیمه بیکاری و یعنی داشته 6 ماه سابقه مکفی می تواند مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری باشند.

محمدپور همچنین با اشاره به مزایای ویژه استفاده از کارفرمایان واحدها مطابق تبصره یک ماده 6 قانون بیمه بیکاری خاطر نشان کرد: کارفرمایان واحدها و کارگاه های تازه تأسیس که توان پرداخت حقوق کامل کارگران را ندارند در صورت به کارگیری مقرری بگیران بیمه بیکاری با پرداخت 30 درصد حقوق از سوی کارفرما و 70 درصد از سوی سازمان تأمین اجتماعی و همچنین معافیت از پرداخت حق بیمه در طول دوره اجرایی دستورالعمل مربوط می توانند از مزایای این طرح استفاده کنند./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.