وقوع سيل به واحدهاي مسكوني و مزارع چند روستاي خلخال خسارت زد.

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران ، بارش شديد باران و تگرگ ، ديشب وديروز در خلخال به  مزارع و باغ هاي پنج روستا از توابع بخش مركزي خلخال آسيب زد و جمعي از روستاييان نيز بي خانمان شدند.

همچنين توفان و صاعقه در خلخال موجب جان باختن يك نفر شد.
به گفته فرماندار خلخال سيل همراه با بارش تگرگ درشت و توفان به بيش از 50 واحد مسكوني روستاي آق بلاغ  خلخال آسيب زده و بيش از 100 راس دام را نيز در اين روستا تلف كرد .
ذبيح الله عبداللهي افزود: سيل به روستاهاي آق بلاغ ، غفور آباد ، كالار ، كلستان عليا و سفلي خسارت زد كه بيشترين خسارت ها مربوط به روستاي آق بلاغ بوده است .
وي افزود: توفان و سيل سه واحد مسكوني را در روستاي آق بلاغ تخريب و به 50 واحد مسكوني اين روستاي 150 خانواري نيز آسيب جدي وارد كرده است .
به گفته وي ، پنج ونيم كيلومتر از راه ارتباطي اين روستا كه زير سازي و آماده آسفالت بود ، تخريب شده و به ساختمان دو دستگاه پل بزرگ در اين راه نيز آسيب وارد شده است .
او اضافه كرد : بر اثر جاري شدن سيل و وارد شدن آب به داخل اصطبل ها در اين روستا 50 راس دام تلف و بيش از 50 راس ديگر نيز در چراگاهها از بين رفته اند .
سيل موجب تخريب تاسيسات آب شرب روستاي كالار و عفور آباد شد ، به كابل فيبر نوري مخابرات روستاي آق بلاغ آسيب زده و در روستاهاي كلستان عليا و سفلي نيز خسارت سنگيني به مزارع و باغ ها وارد شده است .
به گفته فرماندار خلخال ميزان خسارت اوليه به اين روستا بيش از 10 ميليارد ريال برآورد مي شود، گفت : ميزان دقيق آسيب وارده به روستاي آق بلاغ و چهار روستاي ديگر منطقه پس از برآوردها اعلام خواهد شد .
نيروهاي امدادي مديريت بحران شهرستان براي كمك به سيل زدگان و برآورد خسارت ها در منطقه حضور دارند و اقلام ضروري و مورد نياز مردم نيز از سوي هلال احمر در حال توزيع بين سيل زدگان است .
علي اسلامي مديركل مديريت بحران استان اردبيل نيز گفت : علت اصلي افزايش خسارت هاي ناشي از سيل در منطقه ، قرار گرفتن واحدهاي مسكوني در مسيل دره هاي طبيعي و رودخانه ها بوده است .
اغلب واحدهاي آسيب ديده از نوع واحدهاي كاهگلي و خشتي كم دوام كه در مقابل حوادث بسيار آسيب پذير مي باشند، بوده است .
به گفته مسئولان استان وشهرستان پس از براورد ميزان دقيق خسارت وارده به واحدهاي مسكوني روستاهاي سيل زده با اعطاي تسهيلات بلاعوض به روستاييان كمك خواهد شد و در مورد باغ و مزارع آسيب ديده نيز از طريق صندوق بيمه محصولات كشاورزي خسارت هاي زمين هاي تحت پوشش بيمه جبران خواهد شد./ج2

برچسب ها: اردبیل ، خسارت ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.