استاندار آذربایجان شرقی گفت: اراده سیاست مداران ایران و بلاروس بر گسترش مناسبات قرار گرفته و با وجود این بستر مناسب، کوتاهی در افزایش سطح همکاری ها پذیرفتنی نیست.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبريز، احمد علیرضابیگی در دیدار سفیر بلاروس در ایران، برگزاری اجلاس جاده ابریشم در تبریز را یکی از ظرفیت های آذربایجان شرقی در سطح بین المللی عنوان کرد و افزود: ایران و بلاروس می توانند همکاری های به مراتب بیشتری داشته باشند مشروط بر این که به اندازه کافی از قابلیت های یکدیگر آشنایی پیدا کنند.

وی افزود: رفت و آمد هیأت های اقتصادی و تجاری دو طرف از جمله سفر اخیر هیأت اقتصادی آذربایجان شرقی به بلاروس می تواند در پدید آمدن این شناخت موثر باشد.

علیرضابیگی با بیان این که نمونه های موفقی از سرمایه گذاری های مشترک ایران و بلاروس سراغ داریم افزود: دو کشور ظرفیت های بسیار خوبی در زمینه های مختلف دارند که به شکوفایی رساندن آنها به عهده بخش های خصوصی طرفین است.

سفیر بلاروس در تهران نیزدر این دیدار گفت: آذربایجان شرقی از ظرفیت های خوبی در حوزه صنعت برخوردار است و بلاروس از هر نظر آماده همكاری با سرمایه گذاران این استان است.

والری اسکاکون خاطرنشان كرد: مشكلات در همه حال وجود دارد ولی باید با تقویت اشتراكات فكری به دنبال گسترش همكاری ها بوده و از مشكلات عبور كنیم.

وی سفر اخیر هیأت اقتصادی آذربایجان شرقی به بلاروس را مثبت ارزیابی کرد و آن را موجب افزایش رفت و آمد هیأت های اقتصادی دو کشور دانست.

وی تصریح کرد: سفارت بلاروس در تهران آماده ارایه خدمات مشاوره ای و در اختیار گذاشتن تجارب لازم برای سرمایه گذاری در این كشور است.

اسكاكون افزود: شركت ایرانی سهند آب آذربایجان نخستین شركت ایرانی سرمایه گذار در بلاروس با بیش از هفت میلیون دلار سرمایه است و امیدواریم هرچه سریعتر شاهد افزایش سطح سرمایه گذاری دو كشور باشیم.

سفیر بلاروس همچنین از کارخانه تراکتورسازی تبریزبه عنوان یك شریك خوب در جهت افزایش توان تراكتورسازان این كشور نام برد و افزود: امیدواریم هرچه سریعتر طرح همكاری تراكتورسازان تبریز با این كشور آغاز شود.

 سفیر بلاروس در ایران به همراه معاون استاندار مینسک و جمعی از تجار و فعالان اقتصادی این کشور در سومین اجلاس بین المللی جاده ابریشم در تبریز شرکت کرد/س
برچسب ها: بلاروس ، گسترش ، مناسبات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.