مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی از برگزاری دومین جشنواره نمایشنامه‏ خوانی رضوی هم‌زمان با دهه کرامت در مشهد خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، راضیه باباخانی، طی نشست خبری با حضور خبرنگاران رسانه‌های استان خراسان رضوی با اعلام این مطلب گفت: کانون 8 استان کشور و 3 اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی میزبان جشنواره‏های کودک دهمین جشنواره بین ‏المللی امام رضا(ع) هستند که از این میان، جشنواره سراسری نمایش‌نامه‏خوانی رضوی برای دومین‏بار در روزهای 28 تا 30 شهریور توسط کانون استان خراسان رضوی در شهر مقدس مشهد برگزار خواهد ‏شد.
باباخانی،گسترش فرهنگ و سیره اهل بيت(ع) را هدف اصلی این جشنواره برشمرد و افزود: شناساندن شخصيت و سيره والاي امام رضا(ع) به كودكان و نوجوانان و آشنايي با ياران و اصحاب امام رضا(ع) از دیگر اهداف کانون است. ما می‏خواهیم با برگزاری این جشنواره کودکان را به جای آثار کم‏مایه و بی‏ارزش با سیره رضوی آشنا کنیم.
وی ادامه داد: در کنار این موارد تقويت و توسعه ادبيات نمايشي دینی و نمايشنامه‏خواني كودكان و نوجوانان را مد نظر داریم که به واسطه آن، كودكان و نوجوانان به تربيت ديني توجه بیشتری کرده و در کنار این حرکت استعداد‏ها هم شناسايي و پرورش پیدا می‏کند.
مدیر کانون خراسان رضوی بخش جنبی فراخوان مقاله را از فعالیت‌های تازه‏‌ی این دوره معرفی کرد و تصریح کرد: این جشنواره در دو سطح کانونی شامل دو بخش مربیان و اعضای نوجوان مراکز فرهنگی، هنری و سطح آزاد شامل هنرمندان و معلمان و دانش‏ آموزان برگزار می‏‏ شود. با این رویکرد تقریبا تمام گروه‏های فعال در این حوزه را درگیر خواهیم کرد.
باباخانی با بیان این‌که اطلاعات جامع جشنواره در پورتال و پایگاه خبری کانون استان موجود است، اظهار داشت: زمان مراسم اختتامیه دومین جشنواره نمایش‌نامه‏خوانی  رضوی، 31 شهریور و یکم مهر خواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: این جشنواره در دو مرحله غیرحضوری با ارسال متن و نوار تصویری آثار تا 15 تیر و مرحله حضوری طی روزهای 28 تا 30 شهریور برگزار خواهد شد که در این مرحله از 8 گروه برگزیده برای اجرای آثار در مشهد تقدیر می‏شود.
وی اضافه کرد: یک جشنواره استانی نیز برای اعضای کانون خواهیم داشت که پنج شهریور برگزار می‏شود.
برپایی نمایشگاه، برگزاری نشست تخصصی و کارگاه آموزشی و چاپ آثار برگزيده در قالب کتاب و چندرسانه‌ای (مولتی‏مدیا)ی جشنواره از دیگر برنامه‏های جنبی دومین جشنواره نمایش‌نامه‏خوانی رضوی است که مدیر کانون استان در صحبت‏های خود به آن‏ها اشاره کرد.
مسوول دبیرخانه دومین جشنواره نمایش‌نامه‏ خوانی رضوی نیز با بیان این‌که فعالیت نمایش‌نامه‏ خوانی،فعالیتی تازه و زیرساختی است، تاکید کرد: ابتکار این حرکت با کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بود و ما پیش از حرکت کانون چنین تجربه‏ای نداشتیم.
علی‌اکبر حلیمی با یادآوری شرکت 138 گروه و حدود 100 نمایش‌نامه جدید در حوزه دینی در نخستین دوره جشنواره ادامه داد: برای دومین جشنواره تا امروز 108 گروه جدید اعلام آمادگی کرده‌اند و در بخش مقاله نیز که امسال به جشنواره افزوده شده نیز استقبال در خوری از جانب دانشگاهیان و هنرمندان صورت گرفته است.
دبیر کارگروه و کارشناس ‏مسوول امور هنری خراسان رضوی تصریح کرد: غیر از حضور معنوی امام هشتم در خراسان،ظرفیت‌های‏ بالای هنرهای نمایشی خراسان رضوی سبب شده که توجه زیادی به این حوزه جلب شود.
حلیمی جشنواره نمایش‌نامه‏ خوانی رضوی را عامل پویای تئاتر دینی در کشور دانست و ابراز امیدواری کرد که آثار این جشنواره در سطح ملی بازخورد تولیدی و اجرایی داشته باشد و کمبودهای بزرگ ما را در حوزه تئاتر دینی جبران کند.
وی با اشاره به حرکت‌های صورت گرفته تا امروز عنوان کرد:متاسفانه ما در خصوص نمایش‌نامه‏خوانی منابع کمی داریم. بخش مقالات این جشنواره که در آغاز راه بوده فرصتی است که نیاز نرم‏ افزاری ما را برطرف کند./ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار