نخستين جشنواره حرفه اي ' ديپ واتر ' يا صخره نوردي آزاد ايران در درياچه سد کارون چهار برگزار شد .

به گزارش گروه استانهاي باشگاه خبرنگاران ،‌ مديرکل ميراث فرهنگي صنايع دستي و گردشگري چهارمحال و بختياري امروز در گفتگو با خبرنگار ما با بيان اينکه اين جشنواره به اين نحو نخستين بار است که در کشور برگزار مي شود گفت : ورزشکاران  بدون هيچ امكاناتي از ديواره صخره هاي كوه ارمند در شهرستان اردل، بالا رفتند و پس از پيمودن 20متر ارتفاع  ، در آب درياچه كارون چهار شيرجه زدند .
خانم رياحي گفت : نخستين جشنواره ديپ واتر كه گونه اي از ورزش كوهي و آبي دنيا است ، با حضور80 ورزشكار از سراسر کشور كشور از روز چهارشنبه هفته گذشته آغاز شد و امروز پايان يافت .
مژگان رياحي افزود : پيش از اين رشته ورزشي رفتينگ به عنوان يكي از گونه هاي جديد قايقراني آب هاي خروشان در چهارمحال وبختياري راه اندازي شد تا قابليت هاي گردشگري ورزشي اين استان به همه كشور معرفي شود .
رياحي گفت : جشنواره ديپ واتر هم به منظور معرفي قابليت‌هاي گردشگري ورزش‌هاي آبي استان چهارمحال و بختياري برگزار  شد و از صخره ، كوه ، آب و غارهاي چهارمحال وبختياري براي توسعه اين رشته ورزشي بهره گرفته شد .
در اين جشنواره 10 نفر از صخره نوردان ايران موفق به صعود ديواره و اشكفت قوسي 20 متري درياچه كارون چهار در چهارمحال و بختياري شدند.  
سد كارون چهار در 160كيلومتري مركز چهارمحال وبختياري به عنوان بلندترين سد بتني دو قوسي خاورميانه شناخته مي شود كه در سال 90 با حضور رئيس جمهوري به بهره برداري رسيد./ج2

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.