حجت الاسلام سعيدي در هشتمين مراسم انتخاب كتاب سال سپاه:

رسالت ذاتي سپاه ورود به عرصه سازندگي است

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران گفت: برخي پروژه ها با توجه به ريسك بالايي که دارند امكان حضور شركت‌هاي خصوصي در آنها وجود ندارد، لذا ورود سپاه در عرصه سازندگي جزء رسالت‌هاي ذاتي سپاه است.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام علي سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران، صبح امروز(شنبه) در هشتمين مراسم انتخاب كتاب سال سپاه پاسداران ضمن عرض تبريك اعياد شعبانيه، به نقش، حضور و تاثير امام حسين(ع) در مكتب نبوي و بعثت اشاره كرد و گفت: رابطه امام حسين(ع) و سپاه پاسداران يك اتفاق ميمون است.

وي نقش سپاه در انقلاب را داراي دو نكته بسيار مهم دانست و افزود: نخستين نکته اين است كه اگر ما منتسب به امام حسين(ع) باشيم بايد شباهت هاي زيادي با آن بزرگوار را در خود ايجاد كنيم. امام حسين (ع) مظهر شجاعت، فداكاري و شهادت بود كه سپاه اگر بنا دارد مكتب امام حسين(ع) را به عنوان الگوي خود داشته باشد بايد اين ويژگي ها را در خود تقويت كند.

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران ضمن اشاره به تعبير امام(ره) كه فرمودند "اگر سپاه نبود كشور هم نبود" در تبيين نکته دوم گفت: نكته دوم كاركرد سپاه است و در حالي که بيش از سه دهه از تاسيس سپاه مي‌گذرد اين نهاد حضوري محكم و استوار به خصوص در زمينه‌هاي امنيتي و مقابله با انواع آشوب ها و فتنه ها از فتنه كردستان تا فتنه 88 داشته است.
 
سعيدي ادامه داد: سپاه 94 ماه با تمام وجود در عرصه دفاع مقدس فداكاري كرد و همچنين عمليات شمال غرب كشور، مبين نقش سپاه در عرصه هاي كاركرد نظامي است.

وي كاركرد ديگر سپاه را كاركرد اطلاعاتي توصيف كرد و افزود: سپاه هم در بخش شناسايي جريان هاي مخالف و معاند و هم مقابله با آن‌ها در عرصه سايبري و يا مقابله با تهاجم نرم افزاري عملكرد خوبي داشته و افتخارات بزرگي را در پرونده خود ثبت كرده است.

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران در ادامه به نقش سپاه در عرصه سازندگي اشاره كرد و گفت: ما در اين عرصه گرفتار يك جنگ رواني هستيم چرا که سپاه با بخش خصوصي رقابت مي كند ولي با بررسي هاي انجام شده مشاهده شده است كه برخي پروژه ها با توجه به ريسك بالايي که دارند امكان حضور شركت‌هاي خصوصي در آنها وجود ندارد، لذا ورود سپاه در عرصه سازندگي جزء رسالت‌هاي ذاتي سپاه است.

حجت الاسلام سعيدي با بيان اينكه سپاه مي تواند در بحث اقتصاد و بانكداري نيز حضور موفقي داشته باشد اظهار داشت: يكي از كاركردهاي مثبت سپاه در عرصه اقتصادي و سازندگي است و ما سعي مي كنيم هم در بخش پروژه هاي ملي و هم در بخش محرومت‌زدايي به دستاوردهاي خوبي برسيم و اميدوارم تبليغات مثبتي نيز در اين خصوص صورت گيرد .

وي در پايان، با بيان اينکه پاسداري به دو نوع پاسداري از مرزها و پاسداري از مغزها تقسيم مي‌شود، خاطرنشان كرد: در حوزه سخت افزاري كه دشمن از مرزها هجوم مي آورد بايد همه نيروها براي دفع دشمن بسيج شوند ولي وقتي مغزها و قلب ها مورد تهاجم قرار مي گيرند بايد كساني که از قدرت نرم افزاري خوبي برخوردار هستند  وارد عرصه شوند و ما در اين عرصه شهيد مطهري را داشتيم كه جهاد بزرگي را در حفاظت از مغزها انجام مي داد.
/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار