استاندار تهران گفت: توجه مدیران و مسؤولان دستگاه های تابعه استان و شهرستان ها به ملاحظات اجرایی بودجه، تعالی بخش مجموعه در پیشبرد اهداف مد نظر توسعه استان است.

مرتضی تمدن' در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: برگزاری این چنین جلسات و دوره هایی برای مدیران و مسؤولان دستگاه ها به خصوص فرمانداران كه خود رییس شورای برنامه ریزی شهرستان ها هستند، ضروری و اجتناب ناپذیر است.

وی با تاكید بر لزوم تسلط مسؤولان بر قانون، آیین نامه های اجرایی قانون و سایر آیین نامه های ذیربط، افزود: اداره استان و شهرستان با بودجه ابلاغی سال 91 از حیث مدیریتی از اهمیتی خاص برخوردار است.

استاندار تهران خاطرنشان كرد: از دید اجرایی و بودجه ای، ظرفیت های زیادی برای اداره هر چه بهتر استان وجود دارد و این ظرفیت ها به گونه ای است كه در صورت استفاده بجا و صحیح، ارتقاء و بهبود كار را به دنبال خواهد داشت.

وی ادامه داد: بسیاری از ردیف ها و موادی كه در ذیل ماده واحده می آید، گاها ظرفیتی را ایجاد می كند كه در بودجه استانی اثری از آن دیده نمی شود و ممكن است كه تا پایان سال بودجه ای با آنها سر و كار نداشته باشیم، لذا واكاوی این موارد نیز حائز اهمیت است.

تمدن تصریح كرد: در بخش های مختلف كشاورزی، صنعت و خدمات این پتانسیل ها وجود دارد كه بایستی با اتصال به منابع تعریف شده در بودجه، از آن برای تقویت بودجه دستگاه ها و پروژه ها استفاده نمود.

وی گفت: در مقوله صندوق توسعه ملی، استفاده از فاینانس ها و اوراق مشاركت، تسهیلات حوزه های مختلف و در ردیف های متمركزی كه به بخش های مختلف ارتباط دارد، پتانسیل های بالقوه ای موجود است كه بایستی با توجه دقیق و موشكافانه و مطرح نمودن آنچه كه شاید بعدها تبدیل به یك معضل یا مشكل گردد، به واكاوی آنها پرداخت.

استاندار تهران در خاتمه توجه به اهمیت مسائل نظارتی و قانونی مبتلابه بودجه و بایدها و نبایدهای مترتب بر آن به لحاظ قانونی و قانون محاسبات عمومی را از دیگر مسائلی عنوان كرد كه در درجه بعدی اهمیت قرارداشته و اهتمام به آنها، راهگشا خواهد بود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.