در ادامه رسيدگي به پرونده متهمان اختلاس بيمه كيفر خواست متهم»ذ.گ» توسط نماينده دادستان قرائت شد.

به گزارش خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، در ادامه يازدهمين جلسه دادگاه رسيدگي به اختلاس بيمه نماينده دادستان در دفاع از کيفرخواست اظهار داشت: متهم (ذ. گ) به انتقال مال غير مشروع توأم با جعل سند و استفاده از سند مجعول، تباني با بيمه ايران شعبه فاطمي، پرداخت رشوه 126ميليون توماني و کلاهبرداري از (ح.الف. ش) است.

ذبيح زاده ادامه داد: شخصي به نام (م) ملک بيمه را به متهم (ذ. گ) معرفي کرده و مدارک آن را در اختيار وي قرار داده است و مقررشده بود که پس از انجام امورات ملک مبلغ 120 ميليون تومان به شخص ديگري كه کليمي است تحويل دهد.

وي تصريح کرد: براساس اظهارات (ذ. گ) اصل اسناد و بنچاق ملک كه از طريق (م) به وي تحويل داده شده و با کمک آقايان( د) و (ق) و جعل وکالت نامه به متهم صورت گرفته و بعد از آن به بيمه فروخته شد.

نماينده دادستان با اشاره به اظهارات وکيل متهم اظهار داشت: وکيل متهم مي گويد که جعل اسناد بايد در دادگاهي ديگر اثبات شود درصورتي که اکنون يکي از اتهامات متهم جعل اسناد رسمي و استفاده از سند مجعول است.

وي درخصوص شکايت (ح.الف.ش) خاطرنشان کرد: با مراجعه به شکواييه اين شخص مشخص مي شود که وي پس از آشنايي با متهم، وي وعده آشنايي با اشخاصي از قوه قضاييه را به (ح.الف.ش) داد که اين افراد مي توانستند به عنوان وکيل براي (ح.الف.ش) احقاق حقوق کنند.

ذبيح زاده در ادامه درخصوص اظهارات (ح.الف.ش) تصريح کرد: (ح.الف.ش) مي گويد (ذ.گ) ضمن اغفال بنده مبلغ 15 ميليون تومان طي دو فقره چک براي حق الوکاله از من گرفته که 8 ميليون آن را در روز‌اول به شخص قاضي به نام (ن) که بعدا متوجه شدم نامش اين نيست تحويل داد ولي ايشان حتي اجازه ورود به شعبه را به ما نداد.

نماينده دادستان درخصوص نحوه آشنايي متهم (ذ.گ) با پرسنل قضايي اظهار داشت: متهم (ذ.گ) درخصوص تشکيل پرونده  (ح.الف.ش) به يکي از کارمندان مجتمع قضايي مراجعه کرد که ايشان در قسمت تشکيل پرونده بود اين کارمند شخص ديگري را در خصوص موضوع آقاي (ح.الف.ش) معرفي کرد و او به اتفاق آقاي (ح) نزد  آن کارمند و آن کارمند مدارک را از (ح.الف.ش) دريافت کردو بعد از سه روز لايحه اي براي نامبرده تدوين کرد و به متهم تحويل داد و در اين ميان (ح.الف.ش) 10 ميليون تومان پول پرداخت کرده است که 6ميليون تومان آن به خ تعلق گرفت و 4 ميليون باقي مانده را به ذ گ تحويل داد.

ذبيح زاده ادامه داد: شخصي به نام (ج) 10 ميليون تومان از بابت تهيه زمين شهري ملک بيمه از متهم (ذ.گ) دريافت کرد ولي متهم پس از مدتي متوجه شد که نامه جعلي است ولي آن شخص 7 ميليون ديگر از (ذ.گ) درخواست کرد و او را به دفترخانه اي به ذير پل چوبي معرفي و نامه زمين شهري را به متهم تحويل داد.

نماينده دادستان بارديگر با اشاره به اقارير گذشته متهم (ذ.گ) تصريح کرد: آقاي (م) کارمند مسکن و شهرسازي از طريق آقاي (ج) با متهم آشنا شد و متهم براي انجام کار ملک بيمه به آقاي (م) وکالت کاري دارد و مقرر شد که همان استعلام زمين شهري را به وي تحويل دهد.
آقاي (م) نيز براي انجام اين کار 60 ميليون  تومان دريافت کرد و در نهايت اين کار را براي متهم انجام داد.

نماينده دادستان خاطرنشان کرد: آقاي (د) اقرار دارد که با همکاري (م.ق) به متهم (ذ.گ) معرفي مي شود تا انجام امور جعل را در دفترخانه رسمي رباط کريم انجام دهد.
آقاي (د) مبلغ 5 ميليون تومان بابت اين جعل دريافت کرده که مبلغ 2ميليون تومان آن را به آقاي (ق) تحويل داده است.

وي با اشاره به اظهارات متهم (ذ.گ) در تحقيقات 30 تير 89 اظهار داشت: متهم کپي شناسنامه هاي (ر) ، (م) و( و) را که مالکان قبلي ملک بودند از آقاي (ق) تحويل گرفت و برمبناي همين کپي ها اسناد جعلي از طريق متهم در دفتر اسناد رسمي رباط کريم سند تدوين شد و پس از آن به شرکت سهامي بيمه فروخته شد.

نماينده دادستان با اشاره به بازرسي هاي انجام شده از سوي ثبت اسناد استان تهران گفت: با بازرسي هاي انجام شده از سوي ثبت اسناد استان تهران مشخص شد که اسناد اين ملک جعلي بوده و اصل سند مربوط به سند انتقال خودرو مي باشد که با استفاده از مواد شيميايي، سطر هاي 13 الي 20 دفتر اسناد رسمي پاک مي شود و اين سند جعلي تحت عنوان مالکين و وکيل ذ گ ثبت مي شود که برطبق نظر صريح بازر ثبت اسناد سند مذکور جعلي است.

نماينده دادستان درپايان اظهار داشت: تخلفات متهم (ذ.گ) محرز است و از محضر دادگاه تقاضاي مجازات وي را دارم./پ3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار