استاندار خراسان رضوی گفت: توسعه و جایگزین كردن انرژیهای نوین به جای سوختهای فسیلی و هسته ای ارزنده ترین راهكار برای حفظ محیط زیست و چرخه طبیعت است.

به گزارش خبرنگار سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محمود صلاحی استاندار خراسان رضوی در همایش ملی بومی سازی فناوریهای نوین انرژی در مشهد افزود: سوختهای فسیلی بالاخره روزی به پایان می رسد، استفاده از فناوریهای نوین و انرژی پاك عاقلانه ترین روش پیوند و برقراری ارتباط بین دو مقوله آسایش و آرامش در بخش انرژی و نهایتا افزایش تولیدات است.

استاندار خراسان رضوی تاکید کرد: هم اینك پیشرفته ترین و عالمانه ترین كشورهای دنیا با طمع كسب حداكثری درآمد لطمه های جبران ناپذیری به محیط زیست وارد می كنند.

وی توسعه و جایگزین كردن انرژیهای نوین را به جای سوختهای فسیلی و هسته ای ارزنده ترین راهكار برای حفظ محیط زیست و چرخه طبیعت عنوان كرد.

صلاحی در ادامه به نقش هدفمندسازی یارانه ها در كاهش مصرف سوخت اشاره و بیان كرد: قبل از هدفمندسازی یارانه ها مصرف بنزین در كشور روزانه بالغ بر 65 میلیون لیتر بود كه با اجرای قانون، این میزان به 57 میلیون لیتر كاهش پیدا كرد.

استاندار خراسان رضوی گفت: باید تمام تلاش خود را برای اجرایی كردن یافته های این همایش بكار گیریم كه در غیر این صورت برگزاری این همایشها بیهوده و بی نتیجه خواهد بود.

وی خاطر نشان کرد: نخستین همایش ملی بومی سازی فناوریهای نوین انرژی به صورت علمی و كارگاهی با همكاری سایر نهادهای ملی، مراكز تحقیقاتی و كاربردی و دانشگاههای سراسر كشور از 31 خرداد تا دوم تیر ماه در نمایشگاه بین المللی مشهد ادامه دارد

شایان ذکر است: خراسان رضوی با 116 هزار كیلومترمربع وسعت و شش میلیون نفر جمعیت به عنوان یك استان برخوردار از منابع غنی باد و خورشید باید در جایگزین كردن انرژیهای نوین و تجدیدپذیر پیشتاز باشد.

برچسب ها: توسعه ، انرژی ، خراسان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار