دبير کل سازمان ملل متحد در يک کنفرانس خبري در حاشيه نشست زيست محيطي ريو ، بر لزوم تجديد پيمان جامعه بين المللي براي دستيابي به توسعه پايدار تاکيد کرد.

به گزارش سرويس بين الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری رويترز ؛ بان کي مون هشدار داد زمان براي کره خاکي در حال تمام شدن است. وي خواستار اقدامات جدي  سران کشورها براي ارتقاي سطح معيشتي مردم خود همزمان با تلاش براي حفظ محيط زيست شد.

دبير کل سازمان ملل متحد در ادامه تاکيد کرد  سران کشورهاي جهان بايد در نشست ريو ، تعهد خود براي تضمين  آينده اي پايدار ، آينده اي که فقر را از ميان مردم خواهد زدود ، نمايان کنند. ما بايد به  آينده اي  که در آن رشد  و توسعه يکسان  تضمين شده و به محدوديتهاي و منابع کم کره زمين احترام گذاشته ميشود ، متعهد باشيم. اين همان آينده اي است که مد نظر داريم  و لازمه تغيير و دگرگوني است.

دغدغه ما در نشست ريو بايد ترسيم نقشي از حيات باشد. نشست ريو متعلق به مردم جهان است و بايد نويد بخش اميد و بهبود وضع زندگي فقرا ، زنان و جوانان و نسل آينده  باشد. اقسام مختلف توسعه پايدار با هدف ايجاد رشد و شکوفايي برابر  اتخاذ گردد. دهها سازمان بين المللي در حال حاضر در  تلاش براي تامين انرژي براي تمام ساکنان زمين هستند. اصناف و سرمايه گذاران براي دستيابي به سه هدف مهم ، عزمشان را جزم کرده اند. بيش از پنجاه دولت با سازمان ملل متحد  در راه توسعه راههاي تامين منابع انرژي همکاري دارند در حاليکه کشور هاي ديگر نيز حمايت مالي و منابع را بر عهده دارند. اين اقدامات زمينه را براي بهره برداري دستکم يک ميليارد نفر از مردم جهان از منابع مدرن انرژي مهيا خواهد کرد. 
        
بان کي مون در خاتمه کنفرانس خبري خود به سران کشورهاي جهان هشدار داد پيام من به سران کشورهاي جهان اين است که توسعه پايدار  ايده اي است که زمان اجرايي شدنش فرا رسيده است. وي با اشاره به وجود نقشه راه و با تاکيد بر رو به اتمام بودن منابع محدود جهان ، خواستار دنباله روي کشورهاي مختلف از تصميمات اتخاذ شده ، گرديد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار