چنانچه پشتيباني هاي لازم در سطح ملي از فروشگاه هاي الکترونيکي انجام شود مي توان بخشي از مشکلات ترافيکي و آلودگي محيط زيست را در شهر هاي بزرگ برطرف کرد.

دکتر علي اکبر حلالي پدر علم و فناوري اطلاعات ايران با بيان اينکه برخي از فروشگاه هاي زنجيره اي نيز همزمان فروشگاه الکترونيکي دارند به خبرنگار فناوري اطلاعات باشگاه خبرنگاران گفت:برخي از اين فروشگاه ها موفق عمل کرده اند به طوري که توسط صنعت، معدن و  تجارت ارزيابي شده و به رسميت در آمده اند.
 
وي افزود: البته مشکلاتي برسر راه توسعه فروشگاه هاي الکترونيکي وجود دارد که از آن جمله مي توان به پنهاي باند محدود و دسترسي شهروندان اشاره کرد که نمي توانند با کيفيت بالا کالاي مورد نظر خود را مشاهده کنند.
 
وي ادامه داد: از نظر فرهنگي و تبليغاتي نيز کار زيادي براي معرفي اين فروشگاه ها در سطح کشور انجام نشده  و هنوز مردم اطلاع درستي از نحوه خريد و استفاده از اين فروشگاه ها را ندارند.
 
دکتر جلالي با بيان اينکه در زمينه پرداخت الکترونيکي مشکل خاصي وجود ندارد اظهار داشت: هنوز مردم به اين فروشگاه ها اعتماد ندارند و به راحتي پرداخت الکترونيکي را با آنها به لحاظ امنيتي انجام نمي دهند.
 
وي اضافه کرد: در حال حاضر مهمترين فروشگاه اينترنتي مربوط به محصولات ايران خودروست که ميليارد ها تومان بروي آن خريد و فروش انجام شده است.
 
** بيش از 300 فروشگاه مطمئن الکترونيکي در کشور وجود دارد
 
 
در ادامه دکتر جلالي شهرهايي مثل اصفهان و مشهد را داراي فروشگاه هاي اينترنتي عنوان کرد و گفت: فروشگاه هاي الکترونيکي فرصتي استثنايي هستند که شهرهاي کوچک مي توانند از طريق آنها کالاهاي خود را به کل ايران معرفي کرده و به فروش برسانند که اين کالا از طريق پست به دست مشتري مي رسد.
 
 
وي اذعان داشت: با توسعه شهر هاي الکترونيکي که در حال انجام است، پيش بيني مي شود تمام فروشگاه هاي موجود در کشور در آينده الکترونيکي شوند.
 
پدر علم و فناوري اطلاعات ايران خاطر نشان كرد: بايد هر چه زودتر به سمت فروشگاه هاي الکترونيکي و توسعه آنها حرکت کنيم تا زمينه اشتغال بيشتري را براي افراد فراهم کنيم و هم چنين از رفت و آمد هاي اضافي مردم و ايجاد ترافيم در شهر ها بکاهيم./عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار