با برگزاري مسابقات تركيه شناگران آخرين شانس خود را براي حضور در المپيك 2012 امتحان كردند.

به گزارش خبرنگار ورزشي باشگاه خبرنگاران، شناگران كشورمان با حضور در مسابقات تركيه آخرين شانس خود را براي كسب ورودي المپيك امتحان كردند با توجه به اينكه زمان زيادي تا المپيك 2012 باقي نمانده است شناگران آخرين جدال خود را براي كسب مجوز المپيك به كار گرفتند و در اين مسابقات 4 نماينده كشورمان حضور پيدا كردند.

با وجود كسب چندين مدال در اين دوره از رقابت ها شناگران كشورمان موفق به كسب مجوز المپيك نشدند اين گزارش حاكي است ، با توجه به اينكه شنا رشته اي ركوردي است  و قوانين كسب مجوز المپيك نسبت به گذشته تغيير كرده است به همين دليل رسيدن به المپيك چندان آسان  نيست و شناگران رقابت سختي براي رسيدن به المپيك داشتند.

در بين رشته هاي حاضر در المپيك شنا ورزشي است كه بدست آوردن ورودي مسابقات در آن به تلاش بيشتري نياز دارد و شناگران بايد تمرينات خود را به صورت مداوم پيگيري كنند تا دچار افت بدني نشوند البته براي موفقيت در رشته اي همچون شنا ملي پوشان بايد از امكانات خوب سخت افزاري تغذيه مناسب برخورد باشند تا با يك برنامه ريزي مدون آمادگي لامز براي حضور در مسابقات مختلف را بدست آورند .

با توجه به اينكه در طي چند سال گذشته تيم ملي دچار تغيير و تحولات زيادي در راس مديريتي داشته است و همچنين مشكلات زيادي نيز گريبان گير اين فدراسيون شد به همين دليل رسيدن به سطح جايگاهي قابل قبول مهيا شود در غير اين صورت با شرايط كنوني نمي توان چشم به موفقيت ملي پوشان در ميادين مختلف داشت.


با پایان این رقابت ها تیم ملی باید تمرینات آمادگی خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا که آبان ماه سال جاری در دبی برگزار می شود آغاز کند و در صورتیکه بخواهیم شناگران در این رقابت ها موفق ظاهر شوند باید از هم اکنون امکانات لازم برای آماده سازی آنها را فراهم کنیم.


سال گذشته مسابقات جهانی شناور شانگهای چین برگزار شد و محمد بیداریان، محمد علیرضایی و سعید ملکا آشتیانی در این رقابت ها حضور پیدا کردند و با توجه به اینکه از بین این ملی پوشان بیداریان رکورد بهتری را به ثبت رساند از سوی فدراسیون جهانی به عنوان شناگر کشورمان در المپیک 2012 لندن انتخاب شد و قرار است از طریق وایلد کارت در این رقابت ها حضور پیدا کند.

تمرینات بدی تیم ملی از مهرماه سال گذشته آغاز شد و پیش از برپایی اردو با برگزاری مسابقات انتخابی عملکرد شناگران مورد ارزیابی قرار گرفت و برگزاری این رقابت ها نشان داد که شناگران فاصله زیادی با رکوردهای ملی خود دارند و در این مدت با آغاز تمرینات رکورد شناگران تا حدی بهبود یافت اما ثبت این رکورد ما برای رسیدن به ورودی المپیک کفایت نمی کرد و به این ترتیب بیداریان به عنوان تنها نماینده کشورمان در المپیک حضور پیدا می کند و این در حالی است که شناگران موفق به کسب حدنصاب ورودی المپیک نشدند.

البته به دلیل شرایط موجود پیش از اعزام به مسابقات ترکیه مسئولان نیز امیدی به کسب ورودی المپیک نداشتند و از هم اکنون آنها باید برای حضور در المپیک 2016 برزیل برنامه ریزی کنند.

خاطرنشان می شود، پیش از این و در مسابقات 2008 المپیک پکن محمد علیرضایی با بدست آوردن حدنصاب لازم موفق شد به عنوان اولین نماینده کشورمان راهی المپیک شود و این بار قرار است بیداریان به عنوان اولین نماینده کشورمان در المپیک حضور پیدا کند./مح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار