رئیس کل دادگستری سیستان‌و بلوچستان از آزادی 142 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد در سیستان‌و‌بلوچستان خبر داد.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگكاران،  از زاهدان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در دادگستری سیستان‌و بلوچستان اظهار داشت: ستاد دیه، ستادی مردمی بوده و دستگاه قضایی فرهنگ‌سازی می‌کند تا مردم و خیران برای کمک به زندانیان جرائم غیر عمد به این ستاد مراجعه کنند.

وی افزود: در سال گذشته، 142 نفر از زندانیان جرائم غیرعمد در سیستان‌و‌بلوچستان با تلاش ستاد دیه و همکاری خیران استان از زندان آزاد شده‌اند‌.

حمیدی گفت: کل بدهی این زندانیان، 4 میلیارد و 700 میلیون تومان بوده که 40 درصد از این مبلغ را شکات اعلام گذشت کرده‌اند.

رئیس کل دادگستری سیستان‌و بلوچستان ادامه داد: کمک بلاعوض ستاد دیه سیستان‌و بلوچستان یک میلیارد و 900 میلیون تومان بوده و 700 میلیون تومان هم تسهیلاتی بوده که به مددجویان ارائه شده است.

وی در ادامه ضمن قدردانی از بانک صادرات گفت: بانک صادرات در سال گذشته با 74 میلیون تومان کمک بلاعوض زمینه آزادی تعدادی از زندانیان جرائم غیر عمد را در استان فراهم کرد.

حمیدی به جشن‌های گلریزان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته 480 میلیون تومان خیران استان به آزاد سازی زندانیان جرائم غیر عمد کمک کرده‌اند.

رئیس کل دادگستری سیستان‌و بلوچستان بیام کرد: امسال نیز جشن گلریزان با شکوه و عظمت بیشتری در ماه مبارک رمضان با همت خیران در سیستان و بلوچستان برگزار می‌شود./ج1

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.