شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران آخرين مهلت دارندگان کارت هوشمند سوخت براي حداقل يک نوبت سوختگيري و تثبيت ذخيره آن را تا ساعت 24 امروز (چهارشنبه) اعلام و تاکيد کرده است : اين مهلت تمديد نخواهد شد.

به گزارش سرويس اقتصادي باشگاه خبرنگاران، همه دارندگان کارت هوشمند سوخت خودروهاي سواري، شخصي و موتور سيکلت که از دوم ماه جاري تاکنون موفق به يک نوبت سوختگيري يا ثبت مشخصات کارت و محاسبه سهميه باقي مانده و حفظ آن در کارت هاي هوشمند سوخت نشده اند ، فقط امروز فرصت دارند به يکي از جايگاه هاي سوخت کشور مراجعه کنند.
درغير اين صورت سهميه کارت هوشمند سوخت آن ها به طور کامل حفظ نخواهد شد.
الزام به يک بار سوختگيري تمام دارندگان کارت هوشمند سوخت تنها به منظور جمع آوري اطلاعات سامانه هوشمند سوخت است و با اين روش، شخصي که در اين مدت به جايگاه مراجعه و اقدام به سوخت گيري خودرو مي کند، سهميه باقيمانده يارانه اي، نيمه يارانه اي و آزاد وي محاسبه و در کارت وي درج خواهد شد که از طريق نمايشگر دستگاه قابل مشاهده است.
اين طرح به منظور مشخص شدن سهميه هاي باقيمانده و ذخيره شده در کارت هاي هوشمند سوخت و آمادگي براي اجراي مرحله دوم هدفمندي يارانه ها اجرايي شده است و با اين روش تمامي سهميه ماه هاي گذشته دارندگان کارت سوخت محاسبه و در کارت آن ها درج خواهد شد.
بنا براين گزارش ، مرکز پاسخگويي شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي با شماره 09627 روزانه به بيش از يکهزار تماس تلفني از سراسر کشور درباره سهميه بنزين و اطلاعات مربوط به کارت هوشمند سوخت پاسخ مي دهد.
اين مرکز با 30 اپراتور به صورت نوبت کاري از ساعات 8 صبح تا 24 شب پاسخگوي روزانه حدود يکهزار و 100 تماس تلفني دارندگان کارت هوشمند سوخت است.
بيشتر تماس ها مربوط به اعلام رمز فعال سازي کارت هوشمند سوخت است که به صورت آنلاين پاسخ دهي و در سيستم ثبت مي شود.
30 اپراتور مرکز، پرسش ها را به دقت پاسخ مي گويند و در صورت نياز به بررسي بيشتر با دريافت شماره تماس فرد تماس گيرنده، تا 24 ساعت ، مشکل بررسي مي شود و پاسخ لازم به اطلاع فرد مي رسد.
اين مرکز مسئول پاسخگويي به تمام هموطنان از سراسر نقاط کشور درباره اشکال هاي مربوط به سامانه هوشمند سوخت و سهميه بندي بنزين است که در بيشتر موارد با راهنمايي تلفني و توضيح اپراتور مشکل برطرف مي شود.
عمده تماس هاي افراد با اين مرکز به ترتيب حجم تماس ها مربوط به پيگيري صدور و انسداد کارت هوشمند سوخت (خودرو و موتور سيکلت)، اطلاعات مربوط به سهميه کارت هوشمند سوخت، قفل شدن کارت هوشمند سوخت، شکايت از جايگاه ها و اطلاعات کارت خرده فروشي جايگاه داران است.
در صورتي که تماسي مربوط به جايگاه ها باشد، ضمن ثبت دقيق اطلاعات تماس به پخش منطقه موردنظر اطلاع رساني و ضمن بازرسي دقيق از جايگاه موردنظر، تا 24 ساعت اطلاع رساني لازم انجام خواهد شد و در صورت تاييد مشکل در جايگاه موردنظر، تا 72 ساعت مشکل موردنظر بررسي و برطرف خواهد شد.
سامانه پاسخگويي شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي همزمان با اجراي طرح هدفمندي يارانه ها در کشور به دنبال نياز مردم به پاسخ دهي به پرسش متعدد آنان درباره نحوه اجراي طرح، سرنوشت سهميه بنزين موجود در کارت ها و ... از آذر 1389در شرکت ملي پالايش و پخش فرآورده هاي نفتي ايران راه اندازي شد که مسئوليت آن از شهريور 90 به اداره کل روابط عمومي شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي محول شد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار