وزیر آموزش و پرورش گفت: سیستم آموزش و اساس مدرسه سازی در ایران تغییر کرده است.


به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  حمید رضا حاجی بابایی ، وزیر آموزش و پرورش  در دیدار رسمی با وزیر آموزش ملی ترکیه با بیان اینکه همکاری آموزش  کشور های ایران و ترکیه بسیار گسترده است بیان داشت: هر سال کتب درسی دو پایه تحصیلی تغییر می کند که با توجه به جایگاه ویژه مهارت آموزی در دانش آموزان سالانه 40 درصد مدارس دوره متوسطه به هنرستان های فنی وحرفه ای تبدیل خواهد شد.
وی ادامه داد:  در یکسال گذشته 24 هزار مدرسه در کشور به مدارس هوشمند تبدیل شده و تا سه سال آینده تمامی مدارس کشور هوشمند خواهد شد.
حاجی بابایی از تغییر اساس مدرسه سازی در ایران خبر داد و افزود: مدارس جدید الاحداث در ایران باید مجهز به سالن  ورزشی باشند و درصدد هستیم در هر منطقه آموزش و پرورش باید یک استخر شنا وجود داشته باشد.
وی بیان داشت:  در ایران 60هزار مدرسه پسرانه داریم .
وزیر آ‌موزش و پرورش از تبدیل 24 هزار مدرسه به فناوری جدید خبر و ادامه داد: این 24 هزار مدرسه بیش از 50% دانش آموزان را شامل می شود.
 حاجی بابایی امسال را پر کارترین سال آموزش و پرورش دانست وادامه داد: ما بعد از 7 سال سندی را برای آموزش و پرورش اجرا می کنیم.
وی افزود: بیش از 40% دوره متوسطه را تبدیل به هنرستان کرده ایم چرا که در سند تحول  بنیادین هنرستان ها جایگاه ویژه ای دارند.
وی ادامه داد:  با مصوبه مجلس 4 سال است که مدرسه سازی در کشور به شدت افزایش یافته است.
حاجی بابایی گفت:  در حال حاضر در 400 منطقه در کشور در حال ساخت استخر هستیم وی از پوشش حدود یک میلیون دانش آموز سوم ابتدایی در رشته شنا خبر داد و گفت:  برای سایر دانش آموزان این دوره آموزش  نیز برنامه ریزی صورت گرفته است.
همچنین عمر دینچر در این نشست با بیان این که سیستم آموزش کشور ترکیه مانند ایران در حال تغییرات افزود: بیش از این مدارس ترکیه دو وجهی بودند و آموزش های دینی از آموزش های غیر دینی تفکیک شده بود اما با تغییرات این سیستم هم اینک این روشهای آموزش با یکدیگر تلفیق شده اند.
 وی اجرای طرح هوشمند سازی مدارس کشو رترکیه را یکی از طرح های وزارت آموزش ملی ترکیه عنوان و بیان کرد: کشور ترکیه با اجرای طرح آموزش فاتح مدارس را به سمت هوشمند سازی هدایت می کند.
 گفتنی است،  در این نشست رسمی جمعی از معاونین آموزش و پرورش نیز حضور داشتند./ل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار