با حضور وزیر راه و شهرسازی، مصوبات سفرهاي استانی هيات دولت و روند اجرای 73 مصوبه جلسات قبلی شوراهای مسکن و حمل و نقل استان مورد بررسي قرار گرفت.


 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد از مجموع این مصوبات 51 مصوبه مربوط به حوزه مسكن و شهرسازي، 15 مصوبه مربوط به حوزه راه وترابري و 7 مصوبه مربوط به شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور، ادارات كل حمل و نقل و پایانه هاو فرودگاههاي خراسان رضوي بود.

علي نيكزاد بااشاره به اين فرمايش امام معصوم كه اگر نعمتي شكر نشود مانند آنست كه گناهي آمرزيده نشود، از مقام معظم رهبري بدليل توجه به اقدامات و زحمات مجموعه راه وشهرسازي كشور در سخنان ابتداي سال خود قدرداني و خاطر نشان كرد: بايد تمام همت خود را به كار ببنديم تا كارنامه سال 91 از سال گذشته پربارتر و درخشان تر شود.

وزیر راه و شهرسازی با تاكيد براين نكته كه از سخنان رهبر معظم انقلاب مي توان نتيجه گرفت كه تاكنون راه را درست رفته ايم، اضافه كرد: همت مسئولان در اين حوزه بايد به گونه اي باشد كه با برنامه ريزي بر مسئله تأمين مسكن فائق آمده و كارنامه درخشاني از خود برجاي بگذاريم.

وي بدنه دولت و مجلس را آماده انجام منويات رهبري در مسير پيشرفت و اعتلاي كشور دانست و گفت: هرآنچه در اين مسير نياز است ما آمادگي اجراي آن را داريم و از همه مسئولان شوراي مسكن و حمل ونقل استان می خواهم با تكيه بر توان و اراده خود و حمايت هاي دولت از هیچ کوششی در اين امر فروگذار نكنند.

نیکزاد در اين جلسه بابيان اينكه هيچ مشكلي براي تأمين اعتبار در پروژه مسكن مهر كشور نداريم، اظهار داشت: اجراي پروژه مسكن مهر علاوه بر خانه دار كردن عده زيادي از اقشار جامعه كه امكان صاحب خانه شدن براي آنها فراهم نبود اثرات اقتصادي فراوان و اشتغال قابل توجهي در کشور را نيز به دنبال داشت.

وي افزود: همت تمامي مسئولان در اين حوزه بايد به گونه اي باشد كه با برنامه ريزي بر مسئله تأمين مسكن فائق آمده و كارنامه درخشاني از خود برجاي بگذاريم.

وزير راه و شهرسازي با بيان اينكه رفع مشكل بافت هاي فرسوده يكي از مواردي است كه بايد با جديت پيگيري شود، تصريح كرد: با خط اعتباري در نظر گرفته شده در اين حوزه نيز مشکلات حل خواهد شد و بانك هاي عامل بايد در جهت پرداخت تسهيلات به سرعت اقدام كنند.

استاندار خراسان رضوي نيز در اين جلسه از اقدامات وزارت راه و شهرسازي در خراسان رضوي تقدير نمود و از مسكن مهر به عنوان مهر انگيز ترين و پراميدترين طرح دولت در كشور ياد كرد.

محمود صلاحي گفت: بايد طي يكي دوسال آينده پرونده بيش از 100 هزار مسكن مهر در استان بسته شود كه نيمي از آنها در شهر جديد گلبهار واقع شده است.

وي اظهار داشت: به همين جهت روند توسعه در اين شهر جديد بايد با شتاب بيشتري مواجه گردد و اين مهم همت تمامي مسئولان مرتبط به اين حوزه را مي طلبد.

استاندار خراسان رضوي در بخش ديگري از سخنانش راه را اساسي ترين زيرساخت توسعه اقتصادي دانست و گفت: توسعه راهها در خراسان رضوي با توجه به تردد سالانه نزديك به 30 ميليون زائر از اهميت بالاتري برخوردار است.

وي تصريح كرد: احداث ايستگاه دوم راه آهن مشهد، افزودن باند جديد به محور گلبهار- مشهد و تسريع در روند اجراي آزادراه حرم تا حرم از جمله اقداماتي است كه مورد تاكيد مي باشد.

اميرحسين قاضي زاده نماينده مردم مشهد و كلات در مجلس شوراي اسلامي نيز با اشاره به برخي پروژه ها مثل راه آهن مشهد-شمال، راه آهن مشهد-چابهار، توسعه ترمينال راه آهن مشهد، اجراي طرحهاي هادي روستايي در روستاهاي حاشيه شهرهاي بزرگ خواستار تسريع در اجرايي شدن آنها شد.

وي همچنين خواستار افزايش رديف بودجه رسیدگی به حاشيه شهرها و بافتهاي فرسوده در خراسان رضوي با توجه حجم بالاي حاشيه نشيني و تراكم بافتهاي فرسوده در استان شد.

گفتني است اين جلسه مصوباتي نيز به همراه داشت كه از جمله آنها مي توان به اختصاص 20 ميليارد تومان جهت تكميل پروژه تعريض محور مشهد-گلبهار، تخصيص 100درصد اعتبارات سالهاي 90 و 91 پروژه احداث قطار سريع السير مشهد-گلبهار، افزايش تسهيلات بانكي تعدادي از پروژه هاي مسكن مهر تعاوني ساز در استان با صلاحديد استاندار، كمك 30 ميليارد ريالي به احداث محور شانديز-طرقبه و تخصيص 570 ميليارد ريال اعتبار كمكي براي تكميل پروژه عظيم آسفالت راههاي روستايي بالاي 50 خانوار استان اشاره كرد./س  

 

برچسب ها: مصوبات ، سفرهای ، استانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.